جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماه رمضان

حوزه/ همزمان با ماه مبارک رمضان، اولین نشست "آداب معاشرت در رمضان الکریم" با حضور در مدرسه آقاباباخان شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز و به منظور شناخت مهمترین آداب معاشرت در این ماه بندگی، اولین نشست "آداب معاشرت در رمضان الکریم" در این حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام عارف پور، در این مراسم  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این ایام ، اظهار داشت: با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و برای شکوفایی باید با دیگران پیوند بخورد به چنین روابطی نیاز دارد.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز افزود:  اگر چه بعضی ها تنهایی را انتخاب می کنند ولی باز هم بر پا بودن زندگی اش در گرو تلاش و زحمات دیگران است و نهایتا در تنهایی هم اجتماعی زندگی می کند.

وی خاطر نشان کرد: شکل گیری شخصیت آدمی در گرو همین معاشرت ها می باشد، اگر دوستان و معاشران انسان خوب باشند، شخصیت او هم مثبت خواهد شد و اگر دوستان، به کژرفتاری تمایل داشته باشند، شخصیت و آینده انسان نیز منفی است.

حجت الاسلام عارف پور بیان کرد: اسلام به معاشرت، اهمیت فراوانی داده و آداب آن را به طور روشن بیان کرده، آگاهی از آداب معاشرت و رهنمودهایی که قرآن و روایات پیرامون این موضوع داده اند برای هر فردی که آنها را در زندگی خود به کار بگیرد سعادت آفرین است و دنیا و آخرت او را آباد می کند.

وی به مهمترین آداب معاشرت اشاره کرد و گفت: در اسلام، اساس و پایه معاشرت مسلمانان با یکدیگر ایمان است و همین ایمان آنان را برادر کرده، لذا خداوند در سوره حجرات به تعبیر زیبایی می فرماید که تنها مومنان برادرند.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز اظهار داشت: با وجود این تفاصیل، مومنان باید حقوق برادری و خیرخواهی را در حق هم رعایت نموده و خیرخواه هم باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha