جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 کارگروه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان از تشکیل کارگروه های علمی اساتید در رشته های ادبیات، فقه، تفسیر و تبلیغ خبر داد.

حجت الاسلام علی رسولی فرح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان گفت: در حال حاضر 62 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند و در تعطیلات تابستان نیز می توانند شش واحد درسی را به عنوان ترم تابستانی بگذرانند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های علمی در رشته های ادبیات، فقه، تفسیر و تبلیغ، افزود: وظیفه این کارگروه ها که متشکل از چند تن از اساتید هر رشته می باشند، ارزیابی مدرسان جدید قبل از پذیرش، بررسی مطالب درسی از نظر محتوا و ارزیابی آموزشی طلاب می باشد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان تصریح کرد: اساتید به صورت تخصصی برای تدریس انتخاب می شوند و این گونه نیست که یک استاد چند درس را تدریس کند.

وی در ادامه توجه به پژوهش را یکی دیگر از اولویت ها خواند و افزود: در بحث پژوهش برنامه های خاصی اجراء می گردد و طلاب باید در هر ترم، همزمان با گذراندن واحد های درسی نظری، دو کار پژوهشی نیز انجام دهند تا توانمندی های پژوهشی آنان ارتقاء یابد.

حجت الاسلام رسولی فرح ادامه داد: برای طلابی که قصد ارائه پایان نامه دارند، سه استاد سطح سه و چهار به عنوان استاد راهنما در نظر گرفته شده که به آنان مشاوره داده و پایان نامه های آن ها را نظارت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان خاطرنشان کرد: مجله ای هم به صورت فصلنامه منتشر می شود که در میان نشریات حوزوی، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان درباره برنامه های طلاب مدرسه آیت الله دامغانی در ماه مبارک رمضان، گفت: در ایام ماه رمضان طلاب این مدرسه به امر تبلیغ در نقاط مختلف شهر می پردازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha