سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدارس دانمارک حاضر به رعایت ماه مبارک رمضان نیستند

حوزه/ مسئولین بعضی از مدارس کشور دانمارک با اعلان مواضع ضد اسلامی خود صریحا با روزه گرفتن دانش آموزان مخالفت کرده و حتی وقاحت را به آنجا رساندند که اگر متوجه روزه بودنِ یک دانش آموز شوند، روزه اش را باطل خواهند کرد!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»درحالی که با ورود به ماه مبارک رمضان 1.5 میلیارد مسلمان در سرتاسر کره زمین از سحرگاه تا غروب خورشید را روزه می‌گیرند، مسئولین مدرسه ساندروانگ در شهر آرهوس دانمارک که 93 درصد از دانش آموزان آن دوزبانه و چندملیتی هستند، با روزه گرفتن دانش آموزان مخالفت کرده و حاضر به تطبیق دادن قوانین خود با اصول روزه داری نیستند.

رندی بودستراپ هورلیک مدیر این مدرسه اعلام کرده است که آن‌ها نمی‌توانند دانش آموزان روزه دار را در این مدرسه بپذیرند در صورت مشاهده دانش آموزان روزه دار به آن‌ها غذا و نوشیدنی می‌دهند و روزه آن‌ها را باطل می‌کنند.

برپایه این گزارش به نقل از speisa.com، در همین راستا مسئولین مدرسه سالسموسس کولن در شهر تاستراپ، خارج از کپنهاک دانمارک نیز اعلام کرده‌اند که اهمیتی به ماه مبارک رمضان نداده و قوانین و اصول رمضان را به حساب نمی‌آورند.

در این راستا الیس اندرسون مدیر این مدرسه اعلام کرده که آن‌ها حاضر نیستند به قوانین ماه رمضان احترام بگذارند.

مدیر این مدرسه به روزنامه نگاران گفته که دانش آموزان بزرگتر در مدرسه روزه گرفته و دانش آموزان جوان‌تر نیز می‌خواهند در روزه داری شرکت کنند و از خوردن و آشامیدن دست بکشند و این برای مسئولین مدرسه مشکل ساز است!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha