جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخلاق آیت الله شفیعی

حوزه/ آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه خون شهدای مدافع، ایران را به قدرت اول در منطقه تبدیل کرده، گفت: اسلام با شهدای ایرانی زنده شد و به برکت خون آنها، جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه را در دست گرفته و میان کشورهای جهانی جایگاهی برتر دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در یادواره «شیخ شهید» پیرامون گرامیداشت شخصیت روحانی شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی، اظهار داشت: خداوند متعال جایگاه شهید را بالاتر از صالحین قرار داده و این بیانگر عظمت شهید و شهادت است.

آیت‌الله شفیعی، با تأکید بر این‌که روحیه جهاد و شهادت، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه، فرهنگ شهادت احیا شد و هم‌اینک می‌توانیم بیان کنیم که کامیاب‌ترین جوانان شهدای جوان ایران اسلامی هستند.

وی در ادامه روحیه شهادت را مصون نگه‌دارنده انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: به‌یقین تا زمانی که این روحیه میان جوانان ما باقی بماند، انقلاب اسلامی ایران از گزند دشمنان مصون خواهد ماند و هیچ دشمنی، قادر به از بین بردن ما نخواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بابیان این‌که حضور رزمندگان ایرانی در جبهه‌های نبرد حق علیه کفر در سوریه، یک حضور آگاهانه و برگرفته از عواطف و احساسات آدمی است، تصریح کرد: اگر شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، جهاد و شهادتشان عقلانی بود و با فکر و هوش و تدبیر درک می‌شد، اما شهدای مدافع حرم، حرکتشان، یک مسأله حسی است، که رفته‌اند نگذارند تا دشمن، حرم زینبی را بگیرد و رفته‌اند تا نگذارند حریم حضرت رقیه و دیگر امام زادگان دیگر، مورد خدشه و اهانت قرار بگیرد.

وی بابیان این‌که شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن، شهدای مدافع حرم، راه شهادت را برای دیگر جوانان ما باز کردند، گفت: اسلام با شهدای ایرانی زنده شد و به برکت خون آنها، جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه را در دست گرفته و میان کشورهای جهانی جایگاهی برتر دارد.

آیت‌الله شفیعی، در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر از برگزاری یادواره "شیخ شهید"، تأثیر برپایی این‌گونه مجالس را بسیار پرثمر و مفید خواند و اذعان داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بزرگداشت شهداء را کمتر از شهادت ندانسته‌اند، برگزاری یادواره‌های شهداء نیز، ادامه راه آنها را به دنبال خواهد داشت و نتیجه این مهم، اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha