یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ترویج نماز را تکلیف شرعی دانسته و گفت: بسياري از مساجد هنگام نماز صبح بسته بوده و اين مسأله در نظامي كه براي تعالي ارزش ها تشكيل شده، به هيچ عنوان قابل قبول نيست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اهواز، آيت الله سيد علي شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، صبح امروز در دومين روز از بيست و سومين اجلاس سراسري نماز، با بيان اين كه نماز درس زندگي است، گفت: نماز سرمنشأ همه خوبي ها در زندگي است و بايد با اهتمام به آن سعادت مند شد.

 وي، به سيره شهدا در دوران هاي دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: رزمندگان اسلام در آن دوران با وجود سختي و دشواري ها بسيار زياد، هيچ گاه نماز اول وقت را ترك نكرده و علاوه بر آن نيز اقامه نماز شب نيز اهتمام داشتند.

 نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، با تأكيد بر لزوم توجه روحانيان به اقامه نماز جماعت در مناطق محروم، تصريح كرد: روحانیون باید حضور در مناطق محروم و اقامه نماز جماعت را تکلیف بدانند و بدين صورت جوانان و نوجوانان با معارف ديني آشنا سازند.

* نماز سر نخ روابط اجتماعي است

آیت الله شفیعی، نماز را سر نخ روابط اجتماعي عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: نماز را در اول وقت اقامه كنيد تا رابطه خود با خداوند متعال را نيكو سازي کنید، در اين صورت نيز خداوند متعال رابطه شما با ديگران را به نحو احسن زيبا مي سازد؛ پس اگر خواهان ارتباط اجتماعي خوب با مردم هستيد، رابطه با خداي خويش را تقويت كنيد.

*ترويج فرهنگ نماز تكليف شرعي است

وي در ادامه تصريح كرد: امروز جوانان ايران اسلامي آمادگي دريافت معارف ديني را دارند، اما بايد افرادي باشند كه اين معارف را برای آنها بيان كنند كه در اين راستا مسؤولان فرهنگ جامعه تكليف شرعي و ديني دارند.

 *انتقادی درست

آيت الله شفيعي با انتقاد از عدم اهتمام به فريضه اقامه نماز جماعت صبح در شهرها، تصريح كرد: بايد فكري به حال اقامه نماز جماعت صبح در مساجد كرد؛ چرا كه امروزه بسياري از مساجد هنگام نماز صبح بسته بوده و اين مسأله در نظامي كه براي تعالي ارزش ها تشكيل شده، به هيچ عنوان قابل قبول نيست.

 نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، عدم اهتمام به نماز را سبب بروز مشكلات معيشتي براي افراد دانست و گفت: اگر در زندگي آنهايي كه زندگي سخت و اسف باري دارند رجوع كنيد، متوجه خواهيد شد كه يكي از مهمترين علل آن عدم توجه و سستي در نماز است.

*مروجان نماز بهشتي اند

وي با بيان اين كه مروجان فريضه نماز جايگاه ويژه اي در بهشت ابدي دارند، خاطرنشان ساخت: خوشا به حال افرادي كه در عمر خود را براي اقامه و ترويج فرهنگ نماز صرف مي كنند و خوشا به حال حجت الاسلام و المسلمين قرائتي كه اين گونه در راه اعتلاي فرهنگ نماز از خودگذشتگي و ايثار نموده است.

 آيت الله شفيعي با تأكيد بر اين كه بايد هنگام اذان و اقامه نماز، ادارت دولتي و خصوصي تعطيل شوند، گفت: مسأله «الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّین"‌ به هيچ عنوان شوخي بردار نبوده و عدم اهتمام جدي به آن سبب نابودي ساير اعمال انسان نيز مي شود.

*خانواده از نماز اول وقت غفلت نکنند

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در پايان سخنان خود، مهمترين راه سعادت و عاقبت به خيري انسان را اقامه نماز اول وقت عنوان كرد و اظهار داشت: اگر ما مقيد به نماز اول وقت باشيم و پس از آن نيز خانواده خويش را با زباني نرم ملزم به اقامه اين فريضه واجب نماييم، به يقين عاقبت به خير خواهيم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha