جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتبی قائد امینی - قزوین

حوزه/ نخستین کنگره ملی "داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس"25 بهمن ماه، به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام مجتبی قائد امینی، مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی کمیته های کنگره ملی "داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس" که با حضور معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور، در استانداری برگزار شد، گفت: استان قزوین دارای روحانیون شاخص زیادی است که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مجاهدت های فراوانی انجام داده اند و برگزاری این کنگره فرصتی است تا به گوشه ای از فداکاری ها و خاطرات آنها پرداخته شود.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی دارای چهره ملی و جایگاه رفیع در بین روحانیون است که در این کنگره باید به طور ویژه به معرفی ایشان پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید انصاری از جمله شهدای انقلاب اسلامی است که در اسفند سال 54 بر اثر شکنجه های رژیم شاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ولی شخصیت این شهید بزرگوار علی رغم همه فداکاری هایش، مظلوم و ناشناخته مانده است و این کنگره فرصتی است تا به معرفی این شهید گمنام پرداخته شود.

*102 طلبه و روحانی شهید قزوینی

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، مسئول سازمان بسیج طلاب روحانیون قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: اگر از لحاظ آماری نگاهی به تعداد شهدای اقشار مختلف بسیجی بیندازیم، متوجه می شویم که طلاب و مبلغین از لحاظ حضور در دوران دفاع مقدس جزو اقشار فعال بوده و در عین مظلومیت، به انجام وظایف خود می پرداختند.

وی افزود: در طول دفاع مقدس، تعداد 102 طلبه بسیجی قزوینی به مقام والای شهادت نائل آمدند که شرح فعالیت ها و زندگی نامه آنان جمع آوری و در کنگره شهدای کشور رونمایی خواهد شد و این کنگره هم فرصتی است تا به معرفی خاطرات و زحمات این قشر زحمت کش پرداخته شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب روحانیون قزوین خاطرنشان کرد: این سازمان آماده همکاری با ستاد و دبیرخانه مرکزی کنگره نقش روحانیت در دفاع مقدس است و بخش های مختلف سازمان، همکاری های لازم را در تمام مدت برنامه ریزی و برگزاری کنگره را با دبیرخانه کنگره خواهد داشت.

*دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)؛ مکان برگزاری کنگره

در این جلسه همچنین اعضای کمیته های کنگره داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس، به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد کیفیت، نحوه و سایر مسائل مرتبط با برگزاری کنگره پرداختند که در پایان، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین به عنوان محل برگزاری کنگره انتخاب شد.

*تمدید مهلت ارسال آثار

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور نیز در این نشست، پس از استماع نظرات اعضای کمیته ها، با اشاره به استقبال خوب نویسندگان از این کنگره، از تمدید مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن خبر داد.

دبیر ستاد مرکزی کنگره ملی داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نویسندگان و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 25 بهمن به صورت فایل word  همراه با مشخصات کامل صاحب اثر، از طریق پست الکترونیک به رایانامه da.defa@ismc.ir ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی http://shohada.mortn.ir مراجعه نمایند.

وی همچنین خواستار تلاش بیش از پیش اعضای کمیته ها نسبت به انجام وظایف محوله، در راستای برگزاری باشکوه کنگره شد.

گفتنی است، اولین کنگره داستان نویسی نقش روحانیت در دفاع مقدس در قالب های مختلف  داستان، خاطره، رمان و شعر با محوریت نقش مراجع تقلید در دوران انقلاب و دفاع مقدس، حضور روحانیت در عرصه‌ی انقلاب و دفاع مقدس، نقش رزمی – عملیاتی روحانیت در دفاع مقدس، ولایت محوری در انقلاب و دفاع مقدس و نقش تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس، 14 اسفندماه سال جاری به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha