چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پرسش دینی دانش آموزان

حوزه/ مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی حوزه علمیه قزوین از پاسخ گویی بیش از 66 هزار پرسش مذهبی با اجرای طرح"نسیم معرفت"، در این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام علی ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اعلام این خبر، گفت: حوزه علمیه قزوین در راستای رسالت تبلیغی خویش و با توجه به نیازهای فوری کمبودهای اساسی که در عرصه پاسخ گویی به ابهامات و سوالات و شبهات موجود در اذهـان اقشار مختلف جامعه وجود دارد، در سال 1380،  اقدام به تاسیس دفتری تحـت عنوان "پاسخ گویی به پرسش های دینی" کرد.

وی افزود: این مرکز با توجه به رسالت خود، طرح های زیادی را در رابطه با پاسخ گویی به سئوالات دینی و مذهبی متناسب با نیاز مخاطبین  برنامه ریزی و اجرا می کند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: طرح "نسیم معرفت" از جمله طرح های اجرایی مرکز پاسخ گویی به سئوالات دینی است که  با هدف پـاسخ گویی به پرسش های اقشـار مـخـتـلـف مردم به ویـژه دانـش آمـوزان، در قالب‌های تلفنی، حضوری و مکاتبه‌ای، به صورت سالیانه در مدارس استان و همچنین دفتر مرکز پاسخ گویی اجرا می شود.

حجت الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: این طرح در راستای آشنا نمودن نوجوانان و جوانان با معارف حیات بخش دین مبین اسلام، پاسخ گویی به شبهات و مبارزه با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ غنی دینی و ملی، آشنایی طلاب با تفکر نسل جدید در راستای تغییر در محتوا و همچنین شیوه‌های تبلیغی درصورت نیاز، شناسایی دانش آموزان مستعد و جذب آن‌ها برای ورود به حوزه، ایجاد زمینه‌های مناسب برای ارتباط هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با جامعه روحانیت و بالعکس، در سطح مدارس استان برگزار می‌گردد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: برای اجرای این طرح، در مرحله نخست بر اساس معیار‌های لازم به جذب مربی پرداخته و مربیان در قالب کارگروه‌های ویژه‌ای به ارتقای سطح علمی خود، در قالب آموزش های دوره‌ای سیر مطالعاتی، هم اندیشی و مطالعه و پژوهش در سئوالات مطرح شده می‌پردازند.

مدیر مرکز پاسخ گویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: بعد از کسب مجوز و دریافت لیست مدارس از اداره کل آموزش و پرورش استان و جلسه هماهنگی با مدیران مدارس هدف، روحانی مربی با حضور در مدرسه به پاسخ گویی سئوالات می‌پردازد و چنانچه سئوالی نیاز به پاسخ کتبی داشته باشد، بعد از دریافت، در برنامه نرم افزاری دفتر تایپ و بعد از پاسخ گویی و ارزیابی، به مدارس برگردانده شده و در اختیار فرد سئوال کننده قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این طرح با حضور ۴۲ روحانی در قالب ۹ نفر پاسخ گوی کتبی، ۲۱ نفر پاسخ گویی حضوری، ۷ نفر ارزیاب و ۵ نفر پاسخ گوی تلفنی انجام شد.

این کار‌شناس مذهبی اظهار کرد: در این طرح، تعداد ۲۷ هزار سوال تلفنی، ۶ هزار و ۵۰۹ سوال کتبی و ۳۳ هزار سئوال حضوری توسط کار‌شناسان مرکز پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha