دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به اقدامات مرکز خدمات حوزه های علمیه در خدمت رسانی به طلاب و روحانیون، خواستار توسعه و تداوم این تلاش ها شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله باریک بین در دیدار حجت الاسلام هادی اکبری، معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در سخنان کوتاهی با قدردانی از تلاش های این مرکز، گفت : خوشبختانه مرکز خدمات حوزه توانسته خدمات خوبی را برای طلاب وروحانیون فراهم آورد که جای قدردانی دارد، ولی باید این تلاش ها تداوم داشته باشد.

 حجت الاسلام اکبری، معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این  دیدار با اشاره به جایگاه روحانیت، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، پیوند عمیقی بین دین وحوزه های علمیه با جامعه وجود دارد که این مهم مایه مباهات و افتخار است.

وی افزود: امروز دشمنان نظام تمام تلاش خود را در جدایی بین روحانیت و مردم انجام داده ولی خوشبختانه ملت بصیر، همیشه همراه روحانیت است و  از نظام برآمده از خون شهدا دفاع می کنند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه به فعالیت های مرکز خدمات حوزه اشاره کرد و گفت: این مرکز خدمات در سال 1380 راه اندازی شد و وظیفه خدمات رسانی به طلاب و روحانیون سراسر کشور را بر عهده دارد.

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به ضرورت تامین مسکن برای طلاب، خاطر نشان کرد:  120 هزار طلبه برادر و 27 هزار طلبه خواهر در کشور وجود دارد و مرکز خدمات حوزه های علمیه در صدد پیگیری وضعیت مسکن این افراد می باشد.

وی ادامه ادامه داد : با توجه به ضرورت اجرای سیاست پخش و پراکندگی طلاب در مناطق مختلف کشور، احداث واحدها در شهر قم منطقی نیست و این موضوع باید در سایر نقاط مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار طلبه در نوبت دریافت این تسهیلات می باشد که امیدواریم با همکاری مسئولین، مشکلات این افراد رفع شود.

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور افزود: در استان قزوین، 400 طلبه فاقد مسکن وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب و حمایت های مسئولین، زمینه خانه دارشدن آنها فراهم شود.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین نیز گزارشی از برنامه های این مرکز را ارائه داد.

انتهای

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha