پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجتبی قائد امینی - قزوین

حوزه/ مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با بیان اینکه مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی نقش اثر گزاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: روحانیون دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون در جلسه مشترک کمیته مساجد و روحانیت ستاد بزرگداشت مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت یا دو خاطره شهدای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام خمینی (ره) و انزجار از اقدام سخیف کشور فرانسه در اهانت به مقدسات به خصوص به نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: این اقدام یک کار خطرناک وتوطئه ای بود که از طرف صهیونیسم انجام شد که باید این اقدام را محکوم نمود.

وی افزود: اهانت این نشریه به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) قلوب همه مسلمانان و انسانهای آزاده دنیا را رنجاند و این عمل بی شرمانه آنها باعث شد که مسلمانان همه جهان ارادت و عشق آنها به اهل بیت ونبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بیشتر شود.

حجت الاسلام قائد امینی ادامه داد:آنها می خواستند که از اسلام چهره ای خشن به دنیا معرفی نمایندکه امیدواریم نقشه های شوم آنها که با حمایت آمریکا و صهیونیسم نقش بر آب شود.

مشاور استاندار در امور روحانیون نقش مساجد را در پیروزی انقلاب اسلامی را مهم و تاثیر گزاردانست و بیان داشت: مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی ومهمی بوده و نقش اثر گزاری در پیروزی انقلاب اسلامی وهمچنین در دوران دفاع مقدس داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال برنامه های دهه مبارکه فجر در اکثر مساجد استان و شهرستانها با محوریت ائمه جماعات و مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل می شودکه امسال برنامه های دهه مبارکه فجر باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: برنامه های گرامی داشت دهه انقلاب اسلامی در استان در یک هزار و 700  بقعه وحسینیه با حضور آحاد مردم، نوجوانان وجوانان برگزار خواهد شد شده که وظیفه  ائمه جمعه و جماعات این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم بازگو وتبیین نمایند.

در ادامه این نشست  حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیر خانه کانون های مساجد استان گفت: دبیر خانه کانون های فرهنگی مساجد استان برنامه های مختلفی مثل دعوت از کارشناسان مدارس علمیه و پاسخگویی به شبهات آنها، دیدار از خانواده معظم شهدا و دعوت از فعالین و افرادی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته و دارای خاطراتی برای نسل نوجوان و جوان هستند اجرا خواهد کرد.

حجت الاسلام علی ارباب رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین هم ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ائمه جماعات و مسئولین کانون های مساجد و دیگر مراکز فرهنگی در استان می توانند با دعوت از زندانیان و مبارزین سیاسی قبل از انقلاب اسلامی با بازگو نمودن خاطرات آن دوران برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان اثر گزار باشند.

وی افزود: با ائمه جمعه دیگر شهرستانها نیز در رابطه با برنامه های دهه مبارکه فجر هماهنگی هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام موسی صفی خانی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان  اظهار کرد: امسال در مساجد استان و دیگر شهرستانها یادواره شهدای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد تا مردم از فداکاری و ایثار این عزیزان در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی آگاه شوند.

وی افزود: صدا و سیما و دیگر رسانه ها نیز می توانند در اطلاع رسانی برنامه های مساجد در این ایام نقش مهمی ایفا نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha