دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 341078
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
روحانی شهید

حوزه / معاون پشتیبانی و امور دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین گفت: قزوین بیش از 100 طلبه شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی دبیر نخستین کنگره ملی داستان نویسی روحانیت  ظهر امروز در نشست خبری ستاد کنگره ملی روحانیت و دفاع مقدس که  در سالن جلسات مرکز پاسخ گویی به سوالات دینی قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیت در عرصه های مختلف دفاع مقدس بیان کرد: نقش روحانیت در تاریخ کشور و حرکت های انقلابی و دفاع بر همگان آشکار بوده  و تقدیم شهدای روحانیت در تاریخ ایران هم گواه محکمی برای این موضوع به شمار می رود.

وی افزود: جامعه روحانیت در طول 8 سال دفاع مقدس، هم در عرصه های تبلیغ و هم رزمی حضور چشمگیر داشته و شهدای گران قدری را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

 دبیر نخستین کنگره ملی داستان نویسی روحانیت با اشاره به آمار شهدای روحانیت گفت: در کشور بیش از 4 هزار شهید روحانی داریم که در میان این شهدای گران قدر، 26 نماینده مجلس شورای اسلامی ، 20 روحانی شهید از قوه قضائیه، 72 امام جمعه شهید، 2 هزار و 300 طلبه رزمی شهید ، 88 طلبه شهید بی سیم چی و مخابرات، 53 طلبه امدادگر و 50 فرمانده و مسئول قرار گاه داشتیم .

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: در استان قزوین هم بیش از 100 طلبه شهید داریم که به خاطر کم کاری در معرفی این شهدای گران قدر شرمنده خانواده های شهیدان هستیم.

معاون پشتیبانی و امور دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی داستان نویسی روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس گفت: این کنگره با محوریت نقش مراجع تقلید در دوران انقلاب و دفاع مقدس، حضور روحانیت در عرصه‌ی انقلاب و دفاع مقدس، نقش رزمی – عملیاتی روحانیت در دفاع مقدس، ولایت محوری در انقلاب و دفاع مقدس، نقش تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس برگزار می گردد.

وی افزود: اولین کنگره ملی داستان نویسی روحانیون و دفاع مقدس در قالب های داستان کوتاه، رمان و خاطره برگزار و شرکت برای عموم مردم هم آزاد خواهد بود.

دبیر نخستین کنگره ملی داستان نویسی روحانیت اعلام کرد: مهلت ارسال آثار  به این کنگره 15  بهمن سال جاری بوده  و زمان برگزاری جشنواره 14 اسفند خواهد بود و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می شود.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: دبیرخانه این کنگره در مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین مستقر بوده و علاقه مندان می توانند آثار خود را به صورت فایل word  همراه با مشخصات کامل صاحب اثر از طریق پست الکترونیک به رایانامه da.defa@ismc.ir یا به نشانی قزوین، خیابان شهید بابایی، کوچه شهید یوسفی، کد پستی 65871-34146 مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قزوین ارسال کنند.

معاون پشتیبانی و امور دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: علاقه مندان شرکت در این کنگره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33690810-028 تماس بگیرند.

دبیر نخستین کنگره ملی داستان نویسی روحانیت یادآور شد: این کنگره با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، مدیریت حوزه علمیه و استانداری قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: چکیده و آثار برگزیده ارسالی به این کنگره چاپ  خواهد شد که مراسم رونمایی از این آثار در روز اختتامیه کنگره برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha