شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 341025
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
فرشاد

حوزه/ سخنران مراسم مسجد جمکران گفت: امام علی(ع) می فرمایند: «هیچ شخصی حتی شهید بالاتر از آن شخص نیست که قدرت بر گناه دارد و گناه نمی کند».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فرشاد در جمع نمازگزاران و زائرین این مکان مقدس با تشریح آیه «وَ أَنِ اعْبُدُونی‏ هذا صِراطٌ مُسْتَقیمٌ»(یس 61) به بیان نشانه های بندگان خدا پرداخت.

وی گفت: خداوند متعال در شب معراج پیامبر(ص) علائم بنده را به ایشان بیان کرد که از جمله آنها این است که شخص استعدادی در خود به وجود آورده که در برابر انجام معصیت می تواند توقف کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به قیام امام حسین(علیه السلام) اظهار داشت: حکومت یزید در حال تبدیل کردن اسلام نبوی به اسلام اموی، جابه جا کردن حلال و حرام و زیبا جلوه دادن ضد ارزش ها بود و وقایع کربلا نیز به این خاطر به وجود آمد که امام حسین(علیه السلام) می خواستند ارزش ها را در جامعه زنده کند.

حجت الاسلام فرشاد افزود: تمام مجاهدت های انبیا و اولیا در طول تاریخ برای آن بوده که ما بنده خدا شویم، بنابراین هر چه در زندگی کمتر گناه کنیم به جبهه امام حسین(علیه السلام) و به واسطه آن به مقام قرب الهی نزدیکتر شده ایم.

این سخنران مذهبی در ادامه عنوان کرد: امام علی(علیه السلام) در نهج البلاعه می فرمایند: «هیچ شخصی حتی شهید بالاتر از آن شخص نیست که قدرت بر گناه دارد و گناه نمی کند».

وی دومین نشانه بندگان را نگهداری از زبان دانست و بیان کرد: زبان را به خصوص از معصیت باید حفظ کرد، امام علی(علیه السلام) در این باره می فرمایند: «اگر شخص زبان خود را حفظ کند مثل آن است که به تمام قرآن پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) عمل کرده است».

حجت الاسلام فرشاد گفت: سومین نشانه بنده خوف از عواقب اعمال، چهارمین نشانه حیا داشتن در خلوت ها و آخرین نشانه بنده نیز آن است که از پرخوری پرهیز کند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha