دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ مراسم یادواره شهدای بسیجی دفاع مقدس با عنوان « شبی با ستاره ها» دوشنبه شب(10آذر) به همت بسیج مدرسه اباصالح(عج) با حضور اساتید و طلاب در سالن اجتماعات این مدرسه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»؛ عبدالفتاح اهوازيان، فرمانده قرارگاه نصرت در این مراسم با بیان خاطراتی دوران دفاع مقدس  اظهارداشت: عمليات خيبر در بستر آب هاي ساکن هور العظيم باکار شناسايي دقيق و سلطه کامل بر آبراه های مسیر هور با جانبازی شهدای گمنامی به وجود آمد.

وی با بیان این که نقش روستاییان و عشایر در پیروزهای هور تاثیرگذار بود افزود: روستاييان به شکل پراکنده و قبيله اي در اطراف هور زندگي مي کنند و جمع کثيري از آنان عراقي بوده و طبيعتا در آن زمان وفاداري خاصي به رژيم بعث عراق داشتند؛ ولی از آنجایی که اعتقاد خاصی به حضرت عباس (ع) دارند؛ صرفا با گفتن تو را به اباالفضل العباس(ع) واگذار می کنم، قبول می کردند که کمک کنند .

فرمانده قرارگاه نصرت ادامه داد: شهيد علي هاشمي با استفاده از توان و نيروهاي عشاير بسيجي منطقه دشت آزادگان که در آن فضا بزرگ شده بودند، توانست با تلفيق عشاير و نيروهاي اطلاعاتي و با لباس مبدل عربي و لهجه خاص اهل هور به عنوان ماهيگير و... به درون اين شبکه ها رسوخ و مسيرهاي شناسايي و راهکارهايي تهيه کند.

اهوازیان با بیان این که با تصرف چاه های نفتی عراق در جزیزه مجنون عملا صدام فلج می شد تصریح کرد: مجموعه چاه هاي نفتي جزاير مجنون که مشتمل بر52 چاه بوده توسط نيروي اسلام فتح و تاپايان جنگ، دشمن حتي يک قطره نقت از آنها برداشت نکرد.

وی با اظهارتاسف از برخی اظهارنظرها و مطرح کردن آرش کمانگیر،رستم، زال ها و... قهرمانان افسانه ای را تبلیغ می کنند تاکید کرد: قهرمانان واقعی رزمندگانی بودند که غریبانه رفتند و غربانه جان دادند، باید این قهرمانان الگوی جامعه و جوانان معرفی شوند؛ اما کوتاهی کرده ایم .

سردار اهوازیان ابرازداشت: يکي از بزرگترين اصول جنگ يعني غافلگيري دشمن، در اين عمليات رقم خورد و طي يکسال کارشناسايي قرارگاه نصرت که بيش از 400 عمليات شناسايي موفق در آن صورت گرفت و بايد از ميان ده ها روستا در هور عبور مي شد؛ با این حال دشمن کوچکترين اطلاعاتي از اين مأموريت عظيم پيدا نکرده بود و قرارگاه نصرت به عنوان پر رمز و رازترين قرارگاه جنگ شناخته شد.

وی با بیان این که؛ فرماندهی این قرارگاه پررمزو راز را جوان 21ساله هدایت می کرد تصریح کرد: مسئوليت بر عهده  رزمنده بي ادعا شهيد علي هاشمي بود که در زمان تصدي اين مأموريت خطير تنها 21 سال سن داشت و به عنوان دانشجوي پذيرفته شده در رشته دندانپزشکي مي بايست به دانشگاه مي رفت، ولي؛ در اين صحنه جنگ استعداد و خلاقيت خود و همرزمانش را به رخ تمام کارشناسان جنگ در عرصه نظامي جهان کشید.

سردار اهوازیان در پایان خاطرنشان کرد:ولایت مداری از بزرگترین رموز موفقیت در عملیات های مختلف در جبهه های هشت سال دفاع مقدس بود؛ و در فتنه 88 با شناسایی شدن جسد شهید علی هاشمی باردیگر لبیک به دعوت«عمارها کجا» هستند بود که با چفیه با خون تازه لبیک گفت.

خاطرنشان می شود؛ پخش کلیپ سخنرانی مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات هسته ای، اجرای برنامه تواشیح،سرود خوانی و شعر خوانی ازدیگر  برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام 16/313‏

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha