چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نگرانی مسلمانان هندی از هندوهای افراطی

حوزه/ مسلمانان یکی از شهرهای هند پس از کشته شدن چند نفر از آنها توسط هندوهای افراطی، نگران ادامه اقدامات خشونت‌آمیز این گروه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شبکه خبری الجزیره به نقل از روزنامه لاکروا نوشت: مسلمانان شهر هالدوانی در شمال هند همچنان در شوک به سر می‌برند و به بازگشت همزیستی مسالمت‌آمیز با اکثریت هندو امیدوار هستند. این وضعیت پس از آن به وجود آمده است که شش نفر از مسلمانان منطقه در جریان سرکوب شورش‌های سه ماه پیش کشته شدند که پس از تخریب یک مسجد در این محل به وجود آمد.

این درحالی است که به گفته مسلمانان این منطقه آنها در گذشته با هندوها مشکلی نداشته‌اند و حتی اعیاد مذهبی را با یکدیگر جشن می‌‎گرفته‌اند.

خشونت‌ها در شهر یک میلیون نفری هالدوانی در ایالت اوتاراکند در شمال هند، زمانی رخ داد که بولدوزرها یک مسجد و یک مدرسه قرآنی در بانبولپورا را تخریب کردند و مقامات مدعی بودند که این بناها به صورت غیر قانونی ساخته شده است.

در نتیجه جمعیت زیادی از مسلمانان خشمگین به سمت ماشین‌آلات و اسکورت پلیس همراه این ماشین‌آلات، سنگ پرتاب کردند و یک پاسگاه پلیس را آتش زدند که به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ده نفر دیگر منجر شد.

سیاست اخراج مسلمانان از هالدوانی همچنان به شدت توسط مقامات محلی حمایت می‌شود که تحت رهبری رئیس اجرایی ایالت اوتاراکند که عضو قدیمی حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا (BJP) است، دنبال می‌شود.

این حزب بدون روی آوردن به اقدامات سازماندهی شده درحال تخریب زیارتگاه‌ها و مراکز اسلامی هند است.

یک فعال محلی خشمگین که از ترس انتقام از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت: زمانی که من جوان بودم مسلمان بودن مشکلی نداشت، اما اکنون در ترس زندگی می‌کنیم. بیش از ۱۰۰ خانواده، هالدوانی را ترک کرده‌اند. آن‌ها آنچه را که می‌توانستند برداشتند و رفتند. درست مانند اتفاقات خشونت‌آمیزی که در جریان جدایی پاکستان از هندوستان در سال ۱۹۴۷ میلادی رخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha