جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/آیت الله شفیعی با بیان این‌که ملت ایران در دعاهای خود در سحرهای ماه مبارک رمضان برای عزت و آبروی ایران اسلامی در مجامع بین المللی دست به دعا بردارند، خاطرنشان کرد: مسأله انرژی هسته ای نمودی از عزت اسلام و ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان، به آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره مبنی بر «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَلْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ» اشاره کرد و گفت: این آیه از آیاتی است که به اهمیت دعا می پردازد و پس از بیان اهمیت روزه و بیان احکام آن در سوره بقره آمده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که دعا و راز و نیاز با خداوند متعال باید به برنامه همیشگی انسان تبدیل شود، تصریح کرد: همان‌گونه که تنفس نمی تواند از انسان جدا شود ، دعا و راز و نیاز همواره باید همراه با انسان باشد.

وی، به معنای آیه ۱۸۶ سوره بقره اشاره کرد و افزود: معنی آیه بدین شرح است که شخصي از پيامبر اکرم(ص) پرسيد: آيا خداى ما نزديك است تا آهسته با او مناجات كنيم يا دور است تا با صداى بلند او را بخوانيم؟ که آیه فوق نازل شد و به پیامبر دستور داده شد که به آن ها بگو كه خدا به بندگانش نزديك است.

* دعا کردن مطابق با فطرت پاک انسانی است

آیت الله شفیعی، با بیان این که دعا و ارتباط با معبود در تمام ادیان الهی وجود دارد، اظهار داشت: اسلام، راز و نیاز با پروردگار و دعا کردن را مطابق با طبیعت سالم و فطرت پاک انسانی قرار داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به شیوه صحیح دعا کردن اشاره کرد و افزود: در انجیل که مورد تحریف واقع شده هنگام دعا کردن خطاب به حضرت پروردگار آمده که ای «پدر ما که در آسمانی» در حالی که خداوند پدر کسی نیست و در آسمان تنها وجود ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اثرات دعا در نفس و روح انسان و اذعان روانشناسان نسبت به این مسئله اظهار داشت: دكتر آلكسيس كارل، روانشناس غربی در تحقیقات خود پی برده بود که روند درمانی کودکانی که پدر و مادرانی پایبند به اصول دینی دارند، زودتر از بقیه کودکان است؛ چرا که در طول روند درمان، خانواده های آنان از خداوند برای سلامتی کودکانشان دعا می کنند.

* بهترین ادعیه در کتاب های شیعیان قرار دارد

آیت الله شفیعی، با بیان این‌که بهترین ادعیه در کتاب های شیعیان قرار دارد، اظهار داشت: ادعیه‌ای که ائمه معصومین(علیهم السلام) از خود نقل کرده اند از منبع وحی گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به کتب ادعیه معصومین(علیهم السلام) از جمله صحیفه سجادیه و صحیفه علویه اشاره کرد و افزود: ائمه(علیهم السلام) در دعاهای خود همواره به صورت جمعی دعا می کردند و مسلمانان نیز باید از چنین سبک دعاهایی استفاده کنند.

* آداب دعا کردن

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به شیوه صحیح دعا کردن، تصریح کرد: کسی که دعا می کند باید افزون بر طهارت و وضو داشتن، رو به قبله و با یقین کامل نسبت به این‌که در محضر چه کسی دست به تضرع بردارد.

آیت الله شفیعی با بیان این‌که انسان در دعاهای خود نباید برای کسی بد بخواهد و یا کسی را لعنت کند، اظهار داشت: نباید تحت تأثیر کینه و غضب دعا کرد و همواره باید خیرخواه دیگران باشیم.

این استاد حوزه ، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان به سبب این‌که سطح توجه و تعلق انسان به مادیات کاهش می یابد و سطح معنویت بالا می رود، دعای انسان مستجاب خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مسلمانان در دعاهای خود باید برای دفع شر آمریکا، وهابیت، داعش و گروه های تکفیری نیز دعا کنند، اظهار داشت: دعاهای ملت ایران، سرافرازی و سربلندی کشور در میادین مختلف را به همراه خواهد داشت.

* گروه های تکفیری هدفشان تنها اسلام و تشیع است

وی با بیان این که گروه های تکفیری با هر عنوانی که به میدان می‌آیند، هدفشان اسلام و تشیع است، خاطرنشان کرد: مستکبران جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و الگوگیری دیگر کشورها از آن در صدد مقابله با فرهنگ تشیع که منبع الهام بخش این انقلاب بوده برآمدند.

آیت الله شفیعی با بیان این‌که ملت ایران در دعاهای خود در سحرهای ماه مبارک رمضان برای عزت و آبروی ایران اسلامی در مجامع بین المللی دست به دعا بردارند، خاطرنشان کرد: مسأله انرژی هسته‌ای نمودی از عزت اسلام و ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha