دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بلک- مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، به نقش اثرگذار بازاریان و کسبه در مقابله با پدیده روزه خواری اشاره کرد و گفت: نقش این عزیزان در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی مغفول مانده که باید بیشتر به آن توجه شود.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در اهواز، به نقش اثرگذار مبلغان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغان در این ماه باید نسبت به بیان مباحث معرفتی و اخلاقی اهتمام بیشتری ورزند.

*لزوم تحکیم بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان

وی، بیان مباحث ولایی در شب های قدر را فرصتی مناسب جهت تحکیم بنیه های اعتقادی جوانان و نوجوانان دانست و افزود: مبلغان مسائل اجتماعی و ناهنجاری های موجود در جامعه را رصد و بنا به نیازهای جامعه و هر منطقه به مقابله با آنان بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ماه رمضان را فرصتی مناسب و بستری آماده برای مردم جهت بهره برداری معنوی برشمرد و افزود: مؤمنان در این ماه با قرآن باید بیش از گذشته مأنوس شوند.

*برگزاری 2 هزار و 500 جلسه خانگی تلاوت قرآن

وی با اشاره به برپایی بیش از 2500 جلسه خانگی تلاوت قرآن در سطح استان خوزستان، تصریح کرد: نزول این کتاب آسمانی در ماه مهمانی خدا بر عظمت و ارزش این ماه افزوده است.

حجت الاسلام بلک، به برپایی جلساتی جهت مقابله با روزه خواری پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: پیرامون این پدیده برخی دستگاه ها نقش اجرایی و قانونی دارند که از آن ها می خواهیم با این مسأله به خوبی برخورد کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، به نقش اثرگذار بازاریان و کسبه در مقابله با پدیده روزه خواری اشاره و با بیان این که نقش این عزیزان در مقابله با پدیده روزه خواری مغفول مانده، اظهار داشت: تلاس شده تا با همکاری ارگان های مرتبط سطح نظارت ها جهت مقابله با پدیده روزه خواری افزایش یابد.

*روزه خواری بی توجهی به دستورات الهی است

حجت الاسلام بلک، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را از ضروری خواند و افزود: از روزه خواری در آیات و روایات به عنوان گناهی بزرگ یادشده و در دین اسلام برای مرتکبان این عمل، مجازات های سنگین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود روحیه دین مداری در میان مردم خوزستان، اظهار داشت: کسانی که به هر عذری توان گرفتن روزه ندارند، باید به حرمت ماه میهمانی خدا از روزه خواری بپرهیزند؛ چرا که این امر عملی نکوهش شده در دین اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این که روزه خواری به نوعی بی توجهی به دستورات الهی است، تصریح کرد: کسی که مرتکب عمل روزه خواری می شود از مغفرت الهی دور می ماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha