پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 352389
۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
اعزام مبلغ

حوزه/ امروز در کشور خلأهای فرهنگی زیادی وجود دارد که یکی از آنها کمبود مبلغ و طلاب مسلط به تبلیغ است که باید در این زمینه اقدام ویژه ای صورت گیرد .

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه مبارک رمضان، یکی از بهترین و برترین ماه های الهی است که فضیلت هر عمل عبادی در آن چندین برابر می شود.

وی با اشاره به گرمای طاقت فرسای خوزستان و جهاد مردم این خطه گفت: به راستی که مردم غیور خوزستان، در جهادی بزرگ شرکت کرده اند و آن روزه داری و مقابله با هواهای نفسانی در گرمای طاقت فرسای تابستان است.

حجت الاسلام منصوری، تبلیغ احکام و فرایض دینی در این ماه مبارک را جهادی دیگر عنوان کرد و افزود: اینکه طلاب و روحانیون  به صورت خودجوش در برنامه های فرهنگی مساجد شرکت کرده و اقدام به اجرای برنامه های ختم قرآن در مناطق محروم می کنند، خود جهادی عظیم است که پاداشی بی انتها در پی خواهد داشت.

این کارشناس فرهنگی، با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی برای جداسازی جوانان از مسیرهای نادرست و غلط است، گفت: در این ماه، خداوند دل های بندگانش را آماده دریافت معارف اسلامی کرده و بدین سبب روحانیت وظیفه دارد نسبت به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت گسترده تر شدن فعالیت های فرهنگی در سطح کشور، گفت: امروزه قلب های زیادی نه تنها در داخل که حتی در خارج از کشور نیز مشتاق آموختن حرف حق و راستین هستند؛ اما متأسفانه امروزه در کشور خلأهای فرهنگی زیادی وجود داشته و یکی از آنها نیز کمبود مبلغ و طلاب مسلط به تبلیغ است.

حجت الاسلام منصوی در پایان با بیان این که بیان سینه به سینه مفاهیم قرآنی در ماه مبارک رمضان، کمک شایانی به جذب جوانان می کند، گفت: از آنجایی که جوانان در ماه مبارک رمضان، انس بیشتری با قرآن می گیرند، بیان مفاهیم و داستان های قرآنی، می تواند یکی از روش های مؤثر و کاربردی برای جذب جوانان به دین و به تبع آن داشتن جامعه ای پویا و رو به رشد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha