دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله شفیعی

پرهیز از ستیزه جویی، منصفانه رفتار کردن، عدم افشاگری رازهای یکدیگر پرهیز از ظلم و ستم به دیگران، برخی از بایدها و نبایدهای رفتار مؤمنان نسبت به یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در هشتمین جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با بیان این که قرآن در هر کجا از مؤمنان یاد کرده جمله «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ» را به کار برده است، اظهار داشت: استفاده از این عبارت نشان دهنده احترام خداوند در یاد کردن از بندگان خود است.

این استاد حوزه داشتن اخلاق اسلامی را یکی از ویژگی های اصلی مؤمنان عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه در جامعه امروزی عده ای عادت به استفاده از الفاظ زشت و زننده در مواجه با دیگران، کرده اند که این مسأله به هیچ عنوان زیبنده یک ایرانی متمدن نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به برخی از باید ها و نبایدهای رفتار مؤمنان با یکدیگر اشاره کرد و عنوان داشت: پرهیز از ستیزه جویی، منصفانه رفتار کردن عدم افشاگری رازهای یکدیگر و پرهیز از ظلم و ستم به دیگران برخی از بایدها و نبایدهای رفتار مؤمنان نسبت به یکدیگر است که می توان با عمل به آنها  سعادتمند بود و زندگی راحت و شرافت مندی داشت.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه با بیان این که نباید انسان بی ادبانه، برادر مؤمن خود را خطاب کند، تصریح کرد: اگر همگان عادت کنند که یکدیگر را با الفاظ محترمانه صدا کنند، جامعه از لحاظ اخلاقی دگرگون خواهد شد.

   

آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: بی احترامی به دیگران در مرحله نخست سبب خرد شدن شخصیت خود می شود؛ پس با رعایت آداب اسلامی، شخصیت خود فرد و کرامت انسانی دیگران حفظ کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha