یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 344895
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
آیت الله شفیعی و ربانی

حوزه/ آیت الله شفیعی، با بیان این که برخی فعالیت ها سبب دوری طلاب از مسیر علمی می شود، گفت: خوشبختانه فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ارزشمند بوده و قابل قبول، اما نباید این سیر خدمات رسانی تا جایی ادامه داشته باشد، که طلاب از مسیر علمی خویش خارج شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار با رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، با تأکید بر تحول بنیادین در حوزه های علمیه، اظهار داشت: امروز تحول در حوزه امری ضروری بوده و در این تحول نباید مسایل رفاهی بر مباحث علمی طلاب غلبه کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه در راستای خدمت به طلاب، گفت: خوشبختانه فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ارزشمند بوده و قابل قبول، اما نباید این سیر خدمات رسانی تا جایی ادامه داشته باشد، که طلاب از مسیر علمی خویش خارج شوند.

وی با بیان این که اولویت یک طلبه باید درس خواندن باشد، اذعان داشت: در زمان قدیم که هیچ گونه امکانات رفاهی وجود نداشت، عالمان برجسته ای رشد کردند که یکی از آنها حضرت امام خمینی(ره) و دیگر مراجع عظام تقلید هستند، اما امروز می بینیم آنگونه که طلاب باید به آن توجه کنند، صورت نمی پذیرد و باید رویکردی جدی در این راستا اتخاد شود.

آیت الله شفیعی، با اشاره به دوران تحصیل خود در نجف، اظهار داشت: در آن دوران طلاب از شب شنبه تا پنج شنبه ممحض در درس بودند حتی زیارت و تمام امور را به دو روز آخر هفته موکول می کردند، اما امروز طلبه به مجرد اینکه معمم شد در سازمانی یا دانشگاهی یا ارگانی مشغول می شود و آنچه در این میان مورد غفلت قرار می گیرد اجتهاد است که باید برای آن فکری شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وظیفه طلبه را خدمت رسانی به جامعه با انجام فعالیت های تبلیغی برشمرد و گفت: تبلیغ بدون علم هیچ فایده ای ندارد؛ از این رو باید برای داشتن تبلیغ موفق مسایل حاشیه ای را تعطیل کرد و به جای آن به مباحث علمی توجه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha