شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر نقش محوری ائمه جمعه در وحدت مردم، گفت: به یقین نماز جمعه، نماز حاکمیت بوده و نمازی است که برای وحدت بخشی میان آحاد و اقشار جامعه کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید علی تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولین دفاتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، خطاب به مسؤولین حاضر در مراسم، گفت: پایبندی به تعهدات، لذت انسانی را به دنبال داشته و آرامش روانی را ایجاد می کند، که این تعهد باید سر لوحه کار مدیران و مسؤولان نهادهای حوزوی و غیر حوزوی قرار گیرد.

وی، بی تعهدی به وظایف را مساوی بی دینی عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) یکی از نشانه های دین مداری را وفای به عهد و پایبندی به تعهدات می داند؛ از این رو اگر کسی به تعهدات خویش عمل نکند، بی دین است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، پیمان شکنی را یکی از نشانه های نفاق برشمرد و افزود: در آیات و روایات اسلامی منافق را کسی می داند که پیمان شکن باشد و این بدان معناست که هرکسی می تواند منافق باشد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در ادامه  داشتن وجدان کاری را از ویژگی های یک کارمند نمونه دانست و اضافه کرد: وجدان کاری تنها به معنای عمل به وظیفه خود نیست، وجدان کاری یعنی علاوه بر انجام به موضع تکالیف، به دیگران نیز در انجام وظایفشان کمک کنیم که خوشبختانه ائمه جمعه در این خصوص بسیار موفق بوده و توانسته اند حتی در برخی موارد، مشکلات و اختلافات سازمان ها و نهادها را بر طرف کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، با بیان این که ائمه جمعه در رأس امور فرهنگی قرار دارند، تصریح کرد: به یقین نماز جمعه، نماز حاکمیت بوده و نمازی است که برای وحدت بخشی میان آحاد و اقشار جامعه کمک می کند.

وی با تأکید بر توجه ویژه ائمه جمعه در تبیین سخنان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: امروز با وجود تلاش های زیاد ولایت فقیه، اما باز هم بسیاری از حرف های ایشان روی زمین مانده و مسئولین برای عملی کردن آنها تلاش قابل توجهی انجام نمی دهند که مهمترین آنها، مسأله جهاد اقتصادی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha