چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
l

حوزه/ در نشست رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اساتید و مدیران حوزه علمیه خوزستان، بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی اجتماعی طلاب تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خوزستان، آيت الله موسوی جزایری، عصر امروز در این مراسم که در بیت امام جمعه اهواز برگزار شد، با بیان این که حوزه علمیه خوزستان، یکی از حوزه های موفق در سطح کشور است، گفت: انتظار داریم که مرکز خدمات حوزه های علمیه که ریاست آن بر عهده یک روحانی مجاهد و مبارز است، در راستای ارتقاء حوزه علمیه برادران و خواهران فعالیت های مناسبی انجام دهند تا شاهد پویایی بیش از پیش این حوزه در سطح کشور باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در بخش دیگری از این برنامه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، امروزه حرف اول را در منطقه می زند، تصریح کرد: امروز به برکت وجود حوزه های علمیه بالنده و قوی همچون حوزه علمیه خوزستان، بنیان های نظام اسلامی آنچنان تقویت شده که فرهنگ ناب شیعی با سرعت در حال گسترش بوده و این مهم سبب اقتدار روز افزون ایران در منطقه شده است.

وی در ادامه با بیان این که شیوه مقابله دشمن با مبانی دینی نظام اسلامی ایران، فرهنگی است، گفت: دشمن پس از ناکارآمدی در جنگ نظامی، جنگ نرم فرهنگی را آغاز کرد که تا به امروز ادامه داشته است، اما خوشبختانه با وجود روحانیتی که به عنوان سپردار جبهه های خاکریز نظام اسلامی هستند، موفق به ایجاد خللی اصلی در ایمان و اراده مردم نشده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که برای اعزام اساتید به مدارس علمیه با دو مشکل استاد سرا و حمل و نقل مواجه هستیم، گفت: برای تقویت موضوعات فرهنگی شهرستان ها می بایست مدارس علمیه را تقویت کرد و برای دست یابی به این مهم باید به صورت مستمر اساتید خوبی را در سطح استان اعزام کنیم که خود نیازمند زیر ساخت هایی همچون استاد سرا یا محل اسکان اساتید است.

لازم به ذکر است در بخشی از این دیدار، حجت الاسلام عبدالأمیر سلطانی، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، به بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه علمیه خوهران پرداخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha