جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جزایری

حوزه/ با نگاهی ساده به مسئولیت های استانی و کشوری متوجه خواهید شد که مردم خود زمام امور خویش را بر عهده گرفته و کسی بر آنها سلطه ندارد، این مسأله از برکات اصلی انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، شامگاه شنبه، در نخستین هم اندیشی بسیجیان، نخبگان و روحانیون باغملکی مقیم اهواز، به مقایسه وضعیت استقلال مردم در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در دوران ستم شاهی، مردم همچون برده و رعیتی بیش نبودند و زمام امور در اختیار اشراف زادگان و مرفهان بی درد بود، اما پس ازپیروزی انقلاب به رهبری یک عالم دینی، اوضاع بر عکس شده و عشایر و قشر مستضعف جامعه عهده دار مسئولیت های نظام و کشورشان شدند.

وی با بیان این که مسئولان امروز نظام از همین ملت مستضعف روی کار آمده اند، ابراز داشت: با نگاهی ساده به مسئولیت های استانی و کشوری متوجه خواهید شد که مردم خود زمام امور خویش را بر عهده گرفته و کسی بر آنها سلطه ندارد، این مسأله از برکات اصلی انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه اهواز، در ادامه افزود: همان گونه که تا امروز اداره امور به دست خود مردم محروم و مستضعف بوده از پس نیز نباید برخی صاحبان ثروت و قدرت به مسئولیت های مهم کشوری ورود کنند.

آیت الله موسوی جزایری، به وضعیت اهواز در دوران ظاغوت اشاره کرد و گفت: در آن دوران، گردانندگان امور علاوه بر اینکه جزء دسته اشراف زادگان و اعیان بودند، فراماسونر بوده و مقر آنها «شبکه لژ فراماسونر» در منطقه باغ معین بود.

امام جمعه اهواز، در ادامه تصریح کرد: اگر ملت مستضعف ایران به رهبری امام خمینی(ره) قیام نمی کرد، الان اوضاع ممکلت چگونه بود؟ چه کسی می توانست مروج فرهنگ ناب شیعی در جهان باشد؟، اما خوشبختانه به برکت انقلاب و ولایت فقیه، امروز مدیرانی که بعضا روحانی و از طبقه کشاور و مستضعف روی کار آمده اند که باید شکر گزار این نعمت بزرگ باشیم.

وی در پایان سخنان خود، برگزاری این گونه هم اندیشی ها را سبب احیای فریضه های دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: به خود افتخار کنید که در این محافل و مجالس گردهم جمع شده اید، چون توفیق شرکت در این گونه برنامه ها نصیب هر کسی نمی شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha