یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حشمتی

حوزه/ معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز میلیاردها تومان در مساجد سرمایه گذاری می شود اما نتیجه آن تنها به اقامه نماز در آن ختم می شود؛ غافل از اینکه مسجد فقط جای اقامه نماز نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام محمدرضا حشتمی، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان که به میزبانی خوزستان در اهواز برگزار شده بود، به نقش قرآن در زندگی بشر اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم سراسر نور و رحمت است که اگر از آن به محو مطلوبی استفاده شود، شاهد تحولات شگرفی در زندگی بشر خواهیم بود اما متأسفانه ما از آن خوب استفاده نکرده ایم.

وی با بیان این که فعالیت های قرآنی باید از دل مساجد بیرون آیند، اذعان داشت: بنا به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی، مساجد سنگر هستند و باید تعلیم و تعلم های قرآنی در این سنگرشکل گرفته و از آنجا نیز بیرون آیند.

حجت الاسلام حشتمی با تأکید بر این که جایگاه اصلی قرآن در مساجد کشور است، نسبت به کم کاری برخی متولیان قرآن نسبت به آموزش مبانی و معارف این کتاب آسمانی در مساجد، ابراز تأسف کرد و ادامه داد: به یقین تعلیم و تعلم باید در مسجد صورت گیرد اما متأسفانه در بسیاری از مساجد کشور، نه تنها تعلیم قرآن کریم اندک است، بلکه آن دسته از افرادی که خواهان برگزاری برنامه های قرآنی هستند، با مشکل و موانع مواجه می شوند.

وی با بیان این که امروز بیشتر استفاده مسجد به اقامه نماز خلاصه می شود، گفت: امروزه میلیاردها تومان در مساجد سرمایه گذاری می شود اما نتیجه آن تنها به اقامه نماز در آن ختم می شود؛ غافل از اینکه مسجد فقط جای اقامه نماز نبوده و باید در فردای قیامت در پیشگاه خداوند متعال پاسخ گو باشیم که چرا در حق قرآن نسبت به فراگیری آن در مساجد، اجحاف کرده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha