پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، از برگزاری بیش از 820 نماز جمعه در سراسر کشور خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که نماز جمعه، نماز حاکمیت و وحدت آفرین است، اظهار داشت: نمازجمعه آیینی برای افزایش صفا و محبت میان اقشار و آحاد جامعه می‌باشد.

 وی یکی از برکات اسلام را ظهور انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین آثار انقلاب، حضور مردم در صحنه های عمومی جامعه و برپایی نمازهای جمعه است، به طوری که در سراسر میهن عزیز اسلامی بیش از 820 نماز جمعه اقامه می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نهاد نماز جمعه را تأثیرگذار، فعال و پویا خواند و گفت: امروزه ائمه جمعه محور فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، با تأکید بر این که ائمه جمعه در حوزه فرهنگ دینی و مسایل اجتماعی نقش تأثیر گذاری دارند، افزود: از آنجایی که خطبه های نماز جمعه در خصوص مسائل عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... است، ائمه جمعه همواره در تقویت بینش سیاسی عمومی مردم نقشی ویژه دارند.

*تبیین رهنمودهای رهبری

 وی با اشاره به وظایف ائمه جمعه در خصوص تبیین سخنان مقام معظم رهبری در جامعه، گفت: ائمه جمعه نقش تبیین کننده سخنان ولایت فقیه را عهده دار بوده و در این راستا باید آحاد و اقشار جامعه را با رهنمودهای مقام معظم رهبری آشنا کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حضور مردم در نماز جمعه را سبب تقویت بنیان های اعتقادی آنها عنوان کرد و گفت: مردم با شرکت در نماز جمعه، بیعت خود با ولایت و رهبری را تجدید کرده و با این حضور عشق و علاقه خود به آرمان های شهدا و امام راحل(ره) را نشان می دهند.

*ائمه جمعه؛ یار و مددکار مسئولین

 حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که ائمه جمعه یار و مددکار دلسوز مسئولین هستند، تصریح کرد: هر مسئولی که دل در گرو انقلاب و آرمان های شهدا دارد و نسبت به بیانات مقام معظم رهبری احساس مسئولیت و برای حل مشکلات مردم تلاش کند، ما دست او را به گرمی می فشاریم و خود را موظف می دانیم که او را کمک کنیم.

*مسئولین ناراحت نشوند

 وی در پایان، با بیان این که مسئولان نباید از ائمه جمعه‌ای که خواسته های مردم را به گوش دولتمردان می رسانند، ناراحت شوند، گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه تلاش برای حل مشکلات مردم است؛ بنابراین مسئولین نباید از امام جمعه ای که خواسته های مردم را به گوش مسئولان عالی رتبه کشوری می رساند، ناراحت شوند؛ بلکه باید در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم صادقانه خدمت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha