شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهپیمایی

حوزه/ خطبای آیین عبادی سیاسی آدینه از مسئولان خواستند که به پاس حضور کم سابقه و تحسین برانگیز ملت انقلابی، خدمت رسانی صادقانه و حل مشکلات مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»/تجلیل از راهپیمایی بزرگ و باشکوه ملت در 22 بهمن امسال، بیت الغزل خطبه های این هفته امامان جمعه سراسر کشور بود که به درستی آن را گزینه روی میز ایرانیان در پاسخ به گستاخی های غرب و آمریکا توصیف کردند؛ پاسخی دندان شکن که حقیقتاً به سان رفراندوم بزرگ هسته ای بود.

اشاره به مناسبت های تاریخی همچون 25 بهمن، سالروز فتوای تاریخی امام (ره) مبنی بر حکم ارتداد سلمان رشدی و نیز گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن ماه از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه بود.

خطبای آیین عبادی سیاسی آدینه همچنین از مسئولان خواستند که برای قدردانی از این حضور کم سابقه و تحسین برانگیز ، خدمت رسانی صادقانه و حل مشکلات مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

*مشت محکم ملت به شقیقه استکبار

آیت الله علم الهدی، خطیب جمعه مشهد مقدس با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن امسال، یک مشت محکم به شقیقه استکبار جهانی بود ، گفت: با این حرکت بزرگ ملت، استکبار به یک شوکی رفت که همه ابتکارات خود را در مقابله با ما از دست داد.

هوشیاری و مدیریت رهبری، دست دشمن را رو کرد

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای، ابراز داشت: طرف های مقابل می‌خواستند توپ را به زمین ایران بیاندازند، چون بنا داشتند با دو مرحله‌ای کردن توافقات شیطنت کنند، با این حال یک سال و نیم است غنی‌سازی 20 درصد را گرفته‌اند، پیشرفت راکتور آب سنگین اراک را گرفته‌اند همچنین فردو را به خاطر این توافق گرفته‌اند و مدام راجع به آن حرف می‌زنند و می‌خواهند روز به روز به این تحریم‌ها بیفزایند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: هوشیاری رهبری در مدیریت، دست آمریکا را رو کرد و فرمودند "توافق فقط یک مرحله‌ای باید صورت بگیرد" و این حضور مقتدرانه در این سال‌ها به خاطر حکمت امام راحل و مقام معظم رهبری است.

*پیام مهم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم ضمن تقدیر از حضور یکپارچه و باشکوه ملت در راهپیمایی 22 بهمن امسال، تصریح کرد: برخی رسانه‌های جهان راهپیمایی 22 بهمن امسال را سانسور کردند، ولی بسیاری از خبرگزاری‌ها حضور جمعیت را میلیونی دانستند و جهانیان هم متوجه شدند که مردم ایران عزت ملی را فدای مشکلات نمی‌کنند.

وی همچنین افزود: مردم ایران در شهرهای مختلف و با شرایطی که از نظر جوی و آب و هوایی نیز مساعد نبود در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند تا به جهانیان بگویند برای حفظ انقلاب و حیثیت دینی خود حاضرند با تمام وجود به صحنه بیایند و تا آخر هم در میدان خواهند ایستاد؛ دنیا بداند که باید در مقابل ایران عقب‌نشینی کند و این ملت عقب نمی‌نشیند.

*نشان دادیم دستان چه کسی بسته است

آیت‌الله سید احمد خاتمی نیز در خطبه‌های نمازجمعه پایتخت نیز به اظهارات جسورانه و بی‌ادبی آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت:‌ اخیراً کوهن یکی از مقامات آمریکایی گفته‌ که تحریم‌های اقتصادی دست ایران را بسته و تیم مذاکره کننده ایران با دست‌های بسته در مذاکرات حاضر می‌شود، اما مردم در راهپیمایی به دهان این یاوه‌گویان زدند و نشان دادند که ملت ایران نه تنها گیر نیفتاده و دست بسته نیستف بلکه تیم مذاکره‌کننده مدبرانه برنامه خود را دنبال می‌کند.

*در مذاکرات هسته ای فریب غرب را نمی خوریم

وی با اشاره به قضایای هسته‌ای، ادامه داد: تیم 1+5 و به ویژه آمریکا در پی عملیات فریب بود، همان فریبی که با قرارداد اسلو بر سر فلسطین آوردند و با توافق بر سر کلیات گفتند که به تدریج به جزئیات هم می‌رسیم، اما تا کنون که 22 سال  از آن توافق گذشته یک گام هم جلو نرفته‌اند و می‌خواستند همین مسئله را در برنامه هسته‌ای ما تکرار کنند.

خطیب جمعه تهران همچنین با تأکید بر اینکه جلوه اعتدال در مسائل هسته‌ای، دوری از افراط و تفریط است، خاطرنشان کرد: افراط این است که بگویند این توافق فتح‌الفتوح بود، در حالی که اینطور نیست و این یک حرکت عادی در سیاست خارجی محسوب می‌شد؛ تفریط هم این است که برخی بگویند مذاکره‌کنندگان، کشور را فروخته‌اند، در حالی که مذاکره‌کنندگان فرزندان این ملت هستند و دائم تأکید دارند که در چارچوب اوامر ولایت برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند.

*سلمان رشدی ها به دنبال نمایش چهره غلط از اسلام هستند

امام جمعه کرج نیز با یادآوری روز 25 بهمن سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی به وسیله بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: افراد ضد دین مانند سلمان رشدی کافر به هر وسیله‌ای برای منحرف کردن ذهن پاک جوانان مسلمان دست زده و می‌خواهند از اسلام چهره‌ای غلط به جهانیان معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی همچنین به مسائل هسته‌ای و مذاکرات نمایندگان ایران با اعضای 5 + 1 اشاره کرد و افزود: هیچ یک از ملت ایران با مذاکره مقتدرانه و حرکت در مسیر تحقق حقوق ملت ایران مخالف نیست و تیم مذاکره کننده نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.

*مردم جواب گستاخان آمریکایی را دادند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، راهپیمایی 22 بهمن را بسیار باشکوه توصیف کرد و گفت: واقعا هیچ کس نمی‌تواند پاداش این جهاد را به مردم جهادگر بدهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، این حضور را لبیک مردم به رهبرمعظم انقلاب دانست و افزود: دشمن جواب خود را از مردم دریافت کرد و چه به خود بیاید و چه نیاید، رو به سستی می‌رود.

*لزوم بهبود وضع معیشتی توده های مردم

آیت الله ایمانی، خطیب جمعه شیراز نیز با تأکید بر لزوم تلاش برای بهبود وضع زندگی مردم اظهار داشت: می‌توانیم تحریم‌ها را کند کنیم تا نتوانند ما را فلج کنند، چراکه راه‌های برون‌رفت از آن‌ها وجود دارد و دولت‌مردان ما باید مسائل و مطالب مطرح شده توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند تا از این مقطع عبور کنیم.

*"نه تحریم،  نه ذلت، مذاکره با عزت"

امام جمعه سمنان نیز گفت: راهپیمایی 22 بهمن مانور ضدآمریکایی بود که در سراسر ایران، باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

 آیت‌الله شاهچراغی همچنین افزود: امسال در راهپیمایی 22 بهمن، مردم ایران اسلامی علاوه بر شعارهای هر ساله که نشان‌دهنده تنفر مردم ایران از استکبار جهانی است، شعار «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» را سردادند که نشان از حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران است و همچنین مردم غیور ایران با سر دادن این شعار خواستار تفاهم با عزت شدند.

*همه تحریم ها باید یکجا برداشته شود

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز لغو تمامی تحریم‌ها را خواسته ملت ایران از طرف‌های مذاکره کننده عنوان کرد و بیان داشت: دو مرحله‌ای کردن توافقات هسته‌ای، توطئه و فریبی بیش نیست؛ از این رو مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان باید در این زمینه هوشیار باشند.

*با جنگ نرم به دنبال کمرنگ کردن نمادهای اسلامی اند

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، امام جمعه ارومیه با اشاره به این که نباید نسبت به جنگ نرم فرهنگی دشمن غافل شویم، تصریح کرد: راه‌اندازی نمادهای غربی به جای نمادهای اسلامی، کم رنگ کردن نمادهای اسلامی، فروش اجناس و جذب درآمدهای اقتصادی کلان از طریق فروش این اجناس و رواج بی‌عفتی در جامعه از اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی و نفوذ آیین‌هایی نظیر روز ولنتاین می باشد.

*حکم تاریخی امام(ره) همچنان به قوت خود باقی است

آیت الله علما، امام جمعه کرمانشاه نیز به وقایع 25 بهمن‌ماه سال 67 کرد و گفت: حکم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در این روز صورت گرفت و امام راحل این فتوا و حکم تارخی که اهانت به قرآن و رسول مهربانی‌هاست را واجب دانست و این حکم هنوز به قدرت خویش باقی است.

* گزینه روی میزمان را نشان دادیم

نماینده ولی فقیه در زنجان با تاکید بر این نکته که توافقی که به ضرر منافع ملی ما باشد، پذیرفتنی نیست، بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی اخیر، گزینه روی میز ملت ایران برای مقابله با توطئههای دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: مردم در راهیپمایی 22 بهمن پاسخ دندان ‏شکنی به دشمنان داده و با حضور خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند.

*رفراندوم واقعی ملت را شاهد بودیم

امام جمعه ایلام نیز اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن رفراندوم واقعی ملت بر سیاست، اقتصاد و فرهنگ با محوریت ولایت فقیه بود

حجت الاسلام و المسلمین لطفی خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای این حضور آن است که تحریم‌ها و تهدیدها هرگز نمی‌تواند ملت ایران از امام و رهبری و آرمان‌های بلند شهیدان جدا کند.

*حالا نوبت مسئولان است

آیت الله مجتهد شبستری نیز با تأکید بر این‌که قدرشناسی از ملت وفادار و حاضر در صحنه رسالت مهم مسؤولان است، افزود: مردم در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بوده و هستند، این بار نوبت مسؤولان است که با قدرشناسی از این ملت وفادار به نظام و رهبری میزان رضایت مندی مردم را افزایش دهند.

*یادی از قیام 29 بهمن تبریز

وی همچنین با اشاره به سالروز قیام 29 بهمن تبریز در سال 56، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود، در حقیقت این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.

*تقدیر از عنایات رهبری

آیت‌الله محمدعلی موسوی‌جزایری نیز با اشاره به حماسه بزرگ راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: از مردم به دلیل حضور در راهپیمایی با وجود هوای بسیار نامساعد قدردانی می‌کنم و خوشبختانه با وجود گرد و غبار شدید راهپیمایی آبرومندی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به ورود مقام معظم رهبری به موضوع پدیده گرد و غبار خوزستان، افزود: مقام معظم رهبری به حوادث اخیر خوزستان توجه ویژه‌ای فرمودند و هیئت دولت را مکلف کردند هرچه در توان دارد، اقدام کند و در این میان عنایات رهبری نسبت به مردم خوزستان بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اهواز افزود: می‌دانیم که رهبر معظم انقلاب دلش با ماست، چون ایشان طرفدار قشر ضعیف است و از جهات مختلف ما از مصادیق آن هستیم.

وی همچنین با انتقاد از شایعات اخیر به وجود آمده درباره پدیده گرد و غبار تصریح کرد: ساخت شایعات درباره پدیده گرد و غبار بی‌منبع و اساس و در راستای تضعیف روحیات مردم است، برخی به جای امید دادن به مردم تلاش در ایجاد هراس در دل مردم دارند.

*وفاداری مردم به نظام

آیت‌الله محمدرضا ناصری نیز نماز جمعه یزد ضمن قدردانی از مردم سلحشور، مقاوم و پایدار ایران اسلامی به خاطر شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: به قول امام خمینی (ره) این ملت ثابت کرده‌اند که نظام و دین و رهبری‌شان را قبول دارند و پای آن ایستاده‌اند و تا آخر نیز از شرافت و کرامت، استقلال و انقلاب خود حفاظت می‌کنند و بارها و بارها این امر را ثابت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار، اروپا و آمریکا، معنا و مفهوم انقلاب ما را درک نکرده‌اند، افزود: اینها بسیار دم از دموکراسی و مردم می‌زنند، اما در عمل خبری از دموکراسی و مردم‌دوستی نیست و وقایعی که در این کشور اتفاق می‌افتد، تمام ادعاهای آنها را در مورد دموکراسی و حقوق بشر رد می‌کند.

*عمل صالح مردم در جشن ملی انقلاب

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان نیز با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: دهه مبارک فجر به خوبی گرامی داشته شد و حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک عمل صالح بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود و مردم با گرامیداشت دهه مبارک فجر به بهترین نحوه، به دشمنان ثابت کردند که همواره پشتوانه انقلاب هستند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha