یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دستاوردها

حوزه/ تقدیر از پاسخ کوبنده حزب الله به صهیونیست ها، تاکید بر انتشار فراگیرتر پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی، ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب، لزوم مبارزه مداوم و قاطعانه با فساد اقتصادی و ... محورهای مهم سخنان ائمه جمعه کشور بود.

گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»/ ضربه محکم و صاعقه وار حزب الله لبنان بر پیکر رژیم غاصب صهیونیستی در عملیات اخیر، تحسین ویژه ائمه جمعه سراسر کشور را برانگیخت و آنها در خطبه های نماز جمعه بدان پرداختند.

تاکید بر لزوم انتشار هر چه بیشتر و عمیق تر پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، تصریح بر لزوم مبارزه مداوم و قاطعانه با مفاسد اقتصادی و همچنین گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و لزوم خدمت رسانی بیشتر به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب و بالاخره تکریم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) در سالروز وفات ایشان از دیگر محورهای مهمی بود که امامان آیین سیاسی عبادی این آدینه در خطبه های خود مورد توجه قرار دادند.

*دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی را از یاد نبریم

خطیب جمعه اصفهان نیز با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر و تأکید بر عزت و سرافرازی انقلاب اسلامی پس از گذشت بیش از سه دهه، گفت: از جمله دستاوردهای حاصل از انقلاب اسلامی ساخت موشک‌های دوربرد ایران توسط مهندسین داخلی است که اسرائیل را به لرزه انداخته است.

وی با بیان موفقیت‌های چشمگیر ایران در عرصه‌های علمی چون نانو، تکنولوژی‌های فوق پیشرفته و همچنین غنی‌سازی اورانیوم و عرصه‌های پزشکی افزود: مردم ایران با تکیه بر اسلام و ولایت فقیه محکم در مقابل اسلام‌ستیزان ایستاده‌اند.

*لزوم تلاش برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی

آیت‌الله علما هم در جمع نمازگزاران جمعه کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن دهه فجر، بزرگ‌ترین آرمان انقلاب را حاکمیت اسلام و ایجاد تمدن اسلامی دانست و متذکر شد: همه دولت‌مردان و مسئولان باید به‌دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند.

وی یادآور شد: انقلاب کهنه‌شدنی نیست و همیشه زنده و پابرجا خواهد ماند و با قدرت و صلابت به‌راه خود ادامه خواهد داد و همه مسئولان باید برای تحقق اهداف آن تمام تلاش خود را مصروف بدارند.

*ضرورت حفظ آرمان‌ها و ارزشها

امام جمعه زنجان نیز با اشاره به عوامل پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی بر ضرورت حفظ آرمان‌ها و ارزشهای نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: هرکس به اسلام و مسلمانی اعتقاد دارد باید برای حفظ نظام اسلامی تلاش کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین بر ضرورت پیاده شدن اسلام در همه ابعاد جامعه تاکید کرد و گفت: مسئولان باید با مردم همراه بوده و ساده زیست باشند.

*مفسدان نباید پُست و مقام بگیرند

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر ضرورت و اهمیت مبارزه با فساد، تصریح کرد: همه مسئولین دم از مبارزه با فساد می‌زنند و به صراحت باید گفت که اگر بخواهید با فساد مبارزه کنید باید افراد فاسد را از پست‌ها بردارید.

وی همچنین با بیان اینکه امکان ندارد یک نفر فاسد در راستای اصلاح امور اقدام کند، ادامه داد: چگونه ممکن است یک نفر که خود فاسد است، به اصلاح امور بپردازد.

*پاسخ قاطع حزب الله به جنایت صهیونیست ها

امام جمعه قم نیز با به حمله قهرمانانه حزب‌الله به کاروان نظامی صهیونیست‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این حمله حساب شده، پاسخی به حمله صهیونیست‌ها به اعضای حزب‌الله و شهادت پنج نفر از جمله یک فرمانده ایرانی در منطقه قنیطره بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اضافه کرد: پاسخ حزب‌الله، هشداری جدی به رژیم غاصب صهیونیستی بود که بداند دوران سلطه و ستم آنها رو به زوال است و هر حرکت تجاوزکارانه آنها با اقدامات قاطع پاسخ داده می‌شود.

*فرهنگ مصرف گرایی در تضاد با اقتصاد مقاومتی

امام جمعه یزد نیز با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر توسعه اقتصادی با استفاده از داشته‌ها و منابع داخلی تاکید دارد و جامعه را نیز جامعه‌ای متعادل و برخوردار از عدالت اجتماعی می‌داند.

آیت الله ناصری خاطر نشان کرد: حرکات اقتصادی ما مشکلاتی دارد که اگر به این مشکلات رسیدگی شود، زمینه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: زندگی که امروز در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود، یک زندگی مصرف‌گرایانه است که با اقتصاد مقاومتی منافات دارد و خانواده‌ها باید هوشیار باشند تا زندگی خود را به سمت مصرف‌گرایی و مخالف جهت اقتصاد مقاومتی هدایت نکنند.

*کار حزب الله تازه شروع شده است

آیت الله مجتهد شبستری در نماز جمعه تبریز با ابراز خرسندی از این که نیروهای حزب‌الله انتقام خون شهدای قنیطره را گرفتند، گفت: حمله حزب الله لبنان سبب شد رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی به وحشت و هراس بیفتد و بخش اعظمی از مناطق خود را تعطیل و جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی بداند حمله حزب‌الله پایان کار نیست؛ حزب‌الله قهرمان و مقاومت فلسطین تا سقوط و نابودی رژیم ددمنش و کودک‌کش اسرائیل از پای نخواهد نشست.

*نقش جدی ماهواره در ترویج بی غیرتی

امام جمعه ارومیه نیز با بیان این نکته که ماهواره، یکی از مهم‌ترین عوامل رواج بی‌غیرتی در خانواده‌هاست، ابراز داشت: ترویج بی‌غیرتی در بین مسلمانان یکی از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان بوده و آنان سعی دارند بی‌غیرتی را در بین جامعه اسلامی نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی همچنین تاکید کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند غیرت را در بین مسلمانان از بین ببرند، ولذا باید به مسلمانان هشدار داد تا از خود و خانواده خویش مراقبت کنند. هر زن و شوهر مسلمانی باید نسبت به رفت و آمد همسر خویش با دیگران هوشیار باشد.

*استقبال از یک پیام نورانی با وجود سانسور شدید

خطیب جمعه ایلام نیز به نامه رهبر فرزانه انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، اشاره کرد و گفت: نامه رهبر معظم انقلاب با وجود سانسور شدید غول های رسانه‌ای غرب، مورد استقبال گسترده جوانان قرار گرفت، پیام رهبر انقلاب روشنگر و الهام‌بخش جوانان و خنثی‌کننده توطئه اسلام‌هراسی که سال‌هاست توسط امپریالیسم خبری غرب به ویژه صهیونیزم بین‌المللی تبلیغ و اذهان جامعه غربی به ویژه جوانان را نسبت به اسلام ناب بدبین کرده‌اند و چهره‌ای خشن از اسلام به نمایش گذاشتند، بود.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی ادامه داد: این پیام عزت و اقتدار و تاثیرگذاری انقلاب را در عرصه فرهنگ و سیاست به اثبات رسانید و نظام فرهنگی و رسانه‌ای غرب را با چالش‌های بزرگ مواجه کرد؛ استقبال گسترده جوانان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نخبگان دانشگاهی در اروپا و آمریکا از این پیام حاکی از این واقعیت است که جهان کنونی به شدت تشنه معارف ناب و حقایق دین مقدس اسلام است.

*تکریم کریمه اهل بیت(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به فرا رسیدن دهم ربیع‌الثانی، سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان داشت: ایشان مقام و منزلت والایی دارند و کرامات فراوانی در شخصیت ایشان است و بسیاری از بزرگان از ایشان حاجت گرفته‌اند که به همین جهت به ایشان کریمه اهل‌بیت(ع) می‌گویند.

وی همچنین به دوازدهم بهمن، سالروز بازگشت امام به میهن و آغاز دهه مبارک فجر اشاره و تصریح کرد: یک جمله در مورد امام می‌توانیم بگوییم و آن این است که ایشان یک شخصیت بی‌نظیر در ابعاد گوناگون بوده‌اند و استاد اخلاق و عارفی نامدار بوده و توانستند سیاست را با عرفان آمیخته کنند و این هنر امام(ره) بوده و عرفان امام متأثر از امیرالمؤمنین است.

*هوشمندی سکاندار انقلاب در صدور یک پیام

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی امام جمعه کرج هم نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را نوعی صدور انقلاب و ارزش‌های انقلابی خواند.

وی با تاکید بر اینکه آثار این نامه باید برای جوانان ایران اسلامی نیز تبیین شود، افزود: رهبر معظم انقلاب به زیبایی تمام، تهدیدات را به فرصت بسیار خوب برای صدور انقلاب تبدیل کردند.

*مفسدان اقتصادی جایی در نظام اسلامی ندارند

امام جمعه سمنان نیز با تاکید بر این که تلاش‌های قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی باید همواره ادامه داشته باشد، تصریح کرد: مفسدان اقتصادی با عزم راسخ مسئولان و قوه قضاییه، جایی در نظام اسلامی ندارند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه عده قلیلی که در بدنه دولت یا نظام به دنبال منافع شخصی هستند هرگز موفق نخواهند بود، گفت: به برکت ساختار نظام اسلامی، مفسدان اقتصادی در این نظام به سرعت شناسایی می‌شوند و جلوی آنها گرفته می‌شود.

*مبارزه با فساد با همایش و جلسه محقق نمی شود

امام جمعه گرگان نیز با بیان اینکه مردم از سیاسی‌کاری و جناح‌بازی خسته شدهاند، مبارزه جدی با فساد را مهم‌ترین خواسته مردم دانست و گفت: مبارزه با فساد با برگزاری کنفرانس و تشکیل جلسه محقق نمیشود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که فسادهای میلیاردی که این روزها در رسانه‌ها مطرح است از کجا آمده است، خاطرنشان کرد: مردم خواهان مبارزه جدی با فساد و رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و مشکلات مربوط به بانکها هستند.

*مردم همواره در صحنه دفاع از انقلاب هستند

امام جمعه بجنورد، پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه قرن توصیف کرد و گفت: حضور مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی، خار چشم دشمنان ملت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی همچنین با بیان اینکه دشمنان دست از توطئه‌های خود بر نمی‌دارند، افزود: به طور قطع حضور مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب و به ویژه راهپیمایی 22 بهمن پاسخی دندان‌شکن و کوبنده به یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهد بود.

*رسالت خطیر و تاریخی رسانه های مجازی

امام جمعه شیراز نیز از رسانه‌های مجازی خواست در گسترش و انتشار هر چه بیشتر نامه مقام معظم  رهبری خطاب به جوانان غربی همت کنند و ابراز داشت: یکی از نمونه‌های انعکاس فکر و اندیشه انقلاب اسلامی در سطح جهان نامه‌ای است که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا فرستادند.

آیت الله ایمانی افزود: نامه رهبر معظم انقلاب تداعی‌کننده نامه امام عزیز به گورباچف است که از شکسته شدن استخوان کمونیسم خبر دادند و این نامه نیز فضای دیگری در جامعه غرب رقم می‌زند و افکار و اندیشه جوانان را متحول می‌سازد.

*لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب

امام جمعه بندرعباس به فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در طول سه دهه اخیر جریان‌هایی بودند که می‌گفتند اوضاع کشور در قبل از انقلاب بهتر بوده است لذا دهه فجر فرصت مناسبی است تا در برابر این جریان‌ها با معرفی دستاوردهای نظام به نسل امروزی گفت که وضعیت چگونه بوده و به کجا رسیده است.

*مراقب توطئه شوم دشمن باشیم

آیت الله نعیم آبادی همچنین با بیان اینکه رسانه‌های استکباری مدام در پی ناموفق جلوه دادن انقلاب اسلامی هستند، گفت: همه وظیفه داریم که در برابر جریان‌سازی‌های دشمنان تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. درست است ضعف‌هایی وجود دارد و ما نیز منکر آن نیستیم، اما اینکه گفته شود نظام هیچ کاری انجام نداده و ناتوان بوده حرفی نامربوط و نادرست است.

*مردمی بودن ؛ شاخصه محوری انقلاب اسلامی

امام جمعه زاهدان نیز از مسئولان خواست تا از فرصت دهه فجر برای تشریح دستاوردهای انقلاب استفاده کنند و گفت: غبارروبی از مناطق محروم، زدودن فقر و تلاش برای توسعه متوازن از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اضافه کرد: مردمی بودن انقلاب اسلامی، مهم‌ترین شاخصه‌ای است که سبب جاودان بودن انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی یادآور شد: باید همه مردم و مسئولان نسبت به انقلاب احساس وظیفه کرده و برای حفظ و جاودان ماندن آن تلاش کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha