دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مذاکرات و 9 دی

حوزه/ تاکید بر گرامیداشت هر چه بهتر و باشکوه تر حماسه 9 دی و محکومیت توطئه فتنه گران علیه انقلاب و نظام اسلامی، بی درنگ بیت الغزل خطبه های نماز جمعه این هفته سراسر کشور بود.

خبرگزاری «حوزه»/ امامان جمعه ضمن ابراز برائت از سران فتنه همچنین در آیین عبادی- سیاسی این هفته به مذاکرات هسته ای، برگزاری رزمایش بزرگ و اقتدار آفرین نیروی زمینی ارتش، روز سوادآموزی، روز حفاظت هواپیمایی کشور و نیز آغاز سال نو مسیحی اشاره کرده و نقطه نظرات خود را در این محورها با نمازگزاران و عموم مردم در میان گذاشتند.

*ساختار شکنی!

آیت الله دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک با اشاره به این که فتنه 88 ساختارشکنی و مقابله با نظام بود، گفت: این فتنه در حالی برگزار شد که نظر مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب بود، نظر رهبر معظم انقلاب جایی برای بهانه‌گیری و اردوکشی خیابانی باقی نگذاشت، اما دیدیم عده‌ای به بهانه تقلب در انتخابات دست به آشوب و فتنه زده و به کشور آسیب وارد کردند.

وی افزود: با حوادثی که در فتنه 88 رخ داد دشمنان نظام تصور کردند ملت ایران از شهدا، انقلاب و عاشورا فاصله گرفته و انقلاب تبدیل به یک انقلاب زرد شده است در حالی که دیدیم ملت بصیر ایران با حضور میلیونی و بی‌سابقه خود در راهپیمایی 9 دی خط بطلانی بر تصورات دشمنان کشیدند.

*خنثی سازی توطئه ای بزرگ

آیت الله مجتهد شبستری هم با اشاره به حماسه 9 دی 88، و بیان این مطلب که روز نهم دی نقطه عطفی بین مردم و رهبری است، تصریح کرد: بعد از انتخابات سال 88 استکبار و مزدوران داخلی و خارجی مردم را به خیابان ها و اغتشاش دعوت می کردند و براساس قرائن و شواهد، قصد آن ها از این اقدامات براندازی نظام اسلامی بود، اما به لطف مردم شریف و ولایتمدار ایران در راهپیمایی 9دی و علی الخصوص راهپیمایی مردم غیرتمند و ولایتمدار آذربایجان در 8 دی این توطئه ها به کلی خنثی شد.

امام جمعه تبریز همچنین با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌توانند واقعیت‌ها را ببیند و به دنبال نشان دادن این امر که انقلاب و اسلام مخالف علم و دانش است، هستند، اظهار کرد: اسلام دین علم و دانش بوده و با علم طلبی و ترویج دانش به جهان معرفی شده و مسلمانان باید این برتری را در همه حوزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی متجلی کنند.

*تشکر از رهبری و مردم

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به موضوع دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز و عدم موافقت رهبر معظم انقلاب با انتقال ایشان به تهران و طومارهای تشکر مردمی که خدمت مقام معظم رهبری ارسال گردید، از لطف رهبر معظم انقلاب و مردم شریف آذربایجان قدردانی کرد و خواستار توقف ارسال طومار ها و بیانیه ها در این زمینه شد.

*هر مشکلی رخ دهد، 1+5 مسئول است!

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران‌ با اشاره به نامه وزیر خارجه کشورمان به وزرای خارجه دنیا اظهار داشت: این نامه نشان داد ما از حقوقمان کوتاه نمی‌آییم و هر اشکالی در مذاکرات هسته‌ای پیش بیاید، مسئولیتش با 1+5 است.

وی همچنین با تاکید بر عمل ما به سیره امام راحل و فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت دستیابی به بمب هسته‌ای گفت: نسبتی که شما به ما می‌دهید کذب و دروغ است و همه بدانند که هر اخلال و اشکالی در مذاکرات پدید آید بر گردن 1+5 است؛ این نکته‌ای مهم و برخواسته از همه قدرتی است که در کشور وجود دارد.

*فتنه گران به اهداف شوم خود نرسیدند

آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز  نیز ضرورت تبیین و تشریح حماسه 9 دی در راستای بصیرت‌افزایی جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جریان فتنه 88 دو هدف عمده در برنامه‌های دشمنان بود؛ یکی این که نظام را بشکنند و اعتماد مردم را به نظام از بین ببرند و دیگری، ایجاد جنگ داخلی و دودستگی در میان مردم بود.

وی همچنین ادامه داد: پیاده‌نظام دشمن در ادامه کار نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی در فتنه 88 توانستند فضا را غبارآلود و جامعه را دچار ابهام و درگیری کنند و حق را با باطل جلوه داده و عده‌ای را سر دوراهی قرار دهند. آنان توانستند در این مدت چراغ سبزی به دشمن نشان دهند و به دشمن امید دهند که می‌توانی در درون جامعه اسلامی اثرگذار باشی.

مردم خیانت فتنه گران را فراموش نکرده اند

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری نیز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر این که بی شک تخطی از ولایت موجب انحراف است، تصریح کرد: روز 9 دی به همه اصحاب فتنه داخلی و خارجی نشان داد که مردم ایران یک لحظه خیانت فتنه‌گران را فراموش نکرده‌اند.

وی یادآورشد: این روز روز بزرگ و به یادماندنی از متن مردم بپا خاست و به حضور حماسی دفاع از ولایت فقیه و برخورد قاطع با فتنه، فتنه‌گران، منافقان و حامیان آنها تبدیل شد.

*9 دی در حافظه تاریخ ماندگار شد

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در جمع نمازگزاران جمعه ساری با تاکید بر این که 9 دی باید در حافظه تاریخ بماند، خاطرنشان کرد: با گذشت پنج سال از این ماجرا، سران فتنه حتی اعلان برائت نکردند.

 آیت‌الله طبرسی افزود: اگر درایت و صلابت و قاطعیت رهبر و حضور مردم نبود؛ این توطئه جهانی، اخلاقی، دینی و مذهبی که به عاشورا، امام، رهبری و به همه مقدسات ما تاختند، جمع نمی‌شد.

*حماسه ای برای خدا

امام جمعه سمنان نیز با بیان این که فتنه‌گران سال 88 روی اراذل و اوباش حساب باز کرده بودند و

می‌خواستند کلیت نظام را زیر سئوال ببرند، ابراز داشت:‌ مردم در روز 9 دی برای خدا و دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت به خیابان‌ها آمدند و در سراسر کشور حماسه‌ای بی‌نظیر آفریدند.

آیت الله شاهچراغی همچنین بیان داشت:‌ امسال نیز مردم مومن و ولایت‌مدار کشورمان با همان روحیه در تجمع روز 9 دی شرکت می‌کنند و بار دیگر تودهنی محکمی به استکبار خواهند زد.

*رزمایش اقتدار با رمز محمد رسول الله(ص)

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در نماز جمعه کرج به برگزاری رزمایش قدرتمند محمد رسول‌الله (ص) اشاره کرد و گفت: این رزمایش‌‌ها نشان دهنده توان و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و احدی توان تعرض به میهن و انقلاب ما را ندارد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: نیروهای نظامی ایران اسلامی با قدرت تمام، به صورت مستمر در راستای دفاع از ملت بزرگوار ایران تلاش دارند و از مردم و انقلاب به خوبی محافظت می کنند.

*همه باید به جنگ بی سوادی برویم

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز با اشاره به هفتم دی ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور گفت: جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که افراد آن از آگاهی و سواد لازم برای درک امور خود و کشور برخوردار باشند.

آیت الله نعیم‌آبادی همچنین با بیان اینکه باید همه به جنگ بی‌سوادی برویم، اضافه کرد: کسانی که از توانایی لازم برخوردار هستند باید اطرافیان بی‌سواد در فامیل و اقوام را شناسایی و نسبت به باسواد کردن آنها همت بورزند.

*توطئه کثیف نفتی و یک نکته مهم

آیت الله علما نیز در جمع نمازگزاران جمعه کرمانشاه ، اقدامات تروریستی گروه‌های افراطی در منطقه و پایین آمدن قیمت نفت را دو وجه توطئه مستکبران برشمرد و گفت: پایین آمدن قیمت نفت، تحریم بی‌سر و صدا و بدون تشریفات است.

وی تکیه بر توانمندی و داشته‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کشور ما بر روی داشته‌ها و ذخیره‌های ارزشمندی قرار دارد و دولت باید مدیریت کند.

*مسیح(ع)؛ پیام آور صلح و آگاهی

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، خطیب جمعه ایلام هم به ولادت باسعادت پیامبر عظیم الشأن حضرت عیسی مسیح(ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت مسیح در دوران گمراهی و جهل و بی‌عدالتی و بی‌اعتنایی به ارزش‌های والای انسانی، نجات انسان‌ها را شروع کرد و با قدرت‌های زر و تزویر به مقابله برخاست.

وی افزود: قدرت‌های سمتگر عالم در یک صد ساله اخیر برخلاف معنویت و ارزش‌های والای انسانی پافشاری کرده و نتیجه آن گسترش تفکرات انحرافی از جمله اعتیاد، ویرانی بنیاد خانواده، افزایش فاصله طبقاتی میان ملت‌ها و دوری از عدالت اجتماعی و افزایش کشتارهای دسته‌جمعی شده است.

*نقش بی بدیل رهبری در مقابله با فتنه 88

امام جمعه قم نیز با اشاره به پیچیدگی و گستردگی خاص فتنه سال 88 تصریح کرد: فتنه گسترده 88، کشور را تا لبه پرتگاه پیش‌ برد، ولی رهبری همچنان با بصیرت و آرامش، کنترل اوضاع را در اختیار داشتند تا اینکه به عاشورای آن سال رسیدیم و فجایعی را شاهد بودیم که زبان از بیان آن قاصر است و معترضان نیز با سخنرانی‌های خود بر آتش فتنه می‌دمیدند و ملت ایران دریافتند اگر باز هم بخواهند به فتنه‌گران مهلت بدهند، دستاوردهای اسلام و انقلاب بر باد می‌رود و به این ترتیب، سیل جمعیت به خیابان‌ها سرازیر شد و بار دیگر سیلی محکمی به صورت آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و همه مستکبران عالم نواختند.

*اقتدار شکوهمند ملت در جنگ نرم

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان این که ملت ایران در 9 دی 88 ضمن تجدید میثاق با امام و رهبری، بار دیگر انقلاب را بیمه کردند، گفت: در حقیقت حاصل بیش از 20 سال برنامه‌ریزی و توطئه دشمنان به این ترتیب بر باد رفت و با خلق حماسه 9 دی، مهره‌های پنهان دشمنان شناسایی و به انزوا کشیده شدند و ملت ایران ثابت کرد که نه فقط در عرصه جنگ سخت، بلکه در حوزه جنگ نرم هم مقتدرانه دشمنان را به خاک می‌کشانند.

*تجلی ولایت مداری ملت بصیر ایران

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال وبختیاری نیز 9 دی را تجلی ولایت‌مداری به معنی واقعی در بین مردم عنوان کرد و افزود: مردم در این روز نشان دادند که تاب تحمل فتنه‌گری و جسارت به ساحت مقدس امام، ولی‌فقیه، ارزش‌های ناب اسلامی و دستاوردهای شهدا را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین تاکید کرد: حماسه 9 دی را باید همیشه به صورت پویا زنده نگه داریم و به برخی از افراد که تلاش می‌کنند این فتنه را از ذهن‌ها پاک کنند اعلام کنیم در فتنه 88 حق 70 میلیون نفر جمعیت ایران ضایع شده و درست است که اسلام دین صلح و بخشش است اما در این دین حق‌الناس جایگاه والایی دارد و نمی‌توان از این حق‌الناس عظیم گذشت.

*فرمان تاریخی امام برای تشکیل حفاظت هواپیمایی

امام جمعه خرم آباد نیز با اشاره به پنجم دی ماه سالروز فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل حفاظت هواپیمایی کشور، یادآور شد: به دنبال توطئه های مکرر استکبار و منافقین و مسئله تروریسم هوایی که دشمنان هواپیماهای کشور را می ربودند این فرمان صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی همچنین افزود: از آن تاریخ که امام خمینی(ره) این فرمان را صادر کردند با فداکاری مجموعه حفاظت هواپیمایی دیگر شاهد تروریسم هوایی در کشور نبوده ایم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha