شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 342994
۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
انقلاب اسلامی

حوزه/در آستانه فرارسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی دانشنامه انقلاب اسلامی، با بیش از 2هزار مطلب در پایگاه حوزه نت به روز رسانی شد.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: در حال حاضر این دانشنامه با دو هزار و970 مطلب شامل گزیده کتاب، چکیده پایان‌نامه، پرسش و پاسخ، گزیده مجلات و مقالات برگزیده ارتقا و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

حجت الاسلام سید حسن رحمانی ادامه داد: این دانشنامه مناسبتی حاوی مطالبی تاریخی و خاطراتی از دوران طاغوت و رژیم ستم‌شاهی و مبارزه ملت ایران در قالب 29 موضوع مطالب ارزشمندی را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی اضافه کرد: نظام سیاسی اسلام، حکومت در اسلام، پیشینه انقلابی مردم ایران، علل و وقوع انقلاب، دستاوردهای انقلاب، گروه‌ها و جریان‌ها در انقلاب اسلامی، ساختار سیاسی ج.ا.ا، انقلاب اسلامی و نسل سوم و سیاست خارجی انقلاب از جمله نمایه‌های اصلی این درختواره محسوب می‌شوند.

رحمانی  با اشاره به دیگر موضوعات این دانشنامه، ابراز داشت: فلسفه سیاسی، علل و عوامل، ویژگی‌ها، اهداف، مراحل تاریخی، عملکرد دوران پس از پیروزی، آسیب‌شناسی، اسناد و خاطرات و یاران انقلاب از جمله این موضوعات است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران با مراجعه به این دانشنامه می‌توانند از مطالب ارزشمند دیگری همچون گروه‌های سازمان یافته، مشروعیت نظام اسلامی، ولایت فقیه، عدالت اجتماعی، آزادی، نفی سلطه و استبداد، معنویت و دینداری، از مرجعیت تا تبعید، دوران اختناق و ایران در انقلاب بهره‌مند شوند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی  از محتوای دانشنامه مناسبتی انقلاب اسلامی استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha