جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز جمعه

نامه ای سناتورهای آمریکایی درباره توافق 1+5 با ایران نشان دهنده فضاحت سیاسی سران آمریکا است/ جمهوری اسلامی ایران، حامی تمامیت ارضی عراق است/ در آستانه سال جدید شادی‌هایمان را با نیازمندان و فقرا تقسیم کنیم.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، تبیین فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری، همچنین نتیجه انتخابات اخیر در این مجلس به همراه ارایه تحلیل درخصوص تحولات اخیر عراق و آزادسازی تکریت از دست داعش و به خصوص محکومیت شیطنت اخیر سناتورهای آمریکایی در ارایه نامه بی شرمانه درباره مذاکرات هسته ای، مهم ترین بخش های خطبه های نماز جمعه این هفته کشور را تشکیل می داد.

امامان جمعه همچنین اشاراتی نیز به مناسبت های هفته همچون 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید، سالروز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی(ره) و دیگر مناسبت ها داشتند.

*حامی تمامیت ارضی عراق هستیم

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید براین که جمهوری اسلامی ایران حامی تمامیت ارضی عراق است، گفت: کمک‌های ایران به عراق برای ناکام گذاشتن دشمنان در تجزیه این کشور است.

وی همچنین افزود: ایران اسلامی در عرصه مبارزه با تروریست‌ها آن گاه که دولت‌های مستکبر ذره‌ای به عراق کمک نکردند، در عرصه مستشاری و دیگر عرصه‌ها به میدان آمد و به عراق کمک کرد.

*مجلسی که ذخیره الهی برای انقلاب است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، خطیب جمعه شهر مقدس قم نیز با بیان این که مجلس خبرگان ذخیره الهی برای انقلاب است، ابراز داشت: انتخاب آیت‌الله محمد یزدی به عنوان ریاست این مجلس به دور از تأثیرگذاری و فشارهای بیرونی بود و می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر دستگاه‌ها قرار گیرد، این اقدام از سوی رهبری نیز مورد تمجید قرار گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس خبرگان جایگاهی رفیع و مهم در نظام اسلامی دارد، گفت: این مجلس در حقیقت ذخیره الهی برای انقلاب است؛ نقش خبرگان در بزنگاه‌های مختلف برای ملت، کشور و انقلاب تعیین کننده است.

* آزادی تکریت، مقدمه آزادی موصل از لوث داعش

آیت الله مجتهد تبریزی، امام جمعه تبریز نیز با اشاره به آزادی تکریت از لوث داعشی‌ها که نتیجه مبارزات گروه‌های شیعه و سنی در عراق بود، خاطر نشان کرد: آزادی تکریت مقدمه آزادی موصل از لوث داعش است و نیز سوریه به زودی از شر مزدوران غربی نجات پیدا می‌کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، به فضل الهی و با همت مردم فداکار عراق و سوریه به زودی زود عراق و سوریه از شر مزدوران آمریکایی و اسرائیلی به طور کامل نجات پیدا می‌کند.

*بار دیگر حقانیت کلام رهبری اثبات شد

امام جمعه ایلام نیز در جمعه نمازگزاران جمعه گفت: تمدید تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر حقانیت کلام مقام معظم رهبری مبنی بر غیراعتماد بودن آمریکا در مذاکرات هسته ای را به اثبات رسانید و افزود: در طول یک سال مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و طرف‌های غربی نه تنها تحریم‌هایی که طبق توافق ژنو باید برداشته می‌شد لغو نشد بلکه تحریم‌های شدید‌تری علیه ملت ایران اعمال کردند.

*نباید به وعده های دشمن ، خوشبین بود

حجت الاسلام و المسلمین لطفی در عین حال تصریح کرد: البته جای تأسف است که دستگاه دیپلماسی از آغاز مذاکرات به لبخندهای آمریکا خوشبین بود و گمان می‌کرد آن‌ها به تعهدات خود در مذاکرات ژنو پایبند هستند؛ روزنامه‌های اصلاح‌طلب با عبارت‌های عجیب و غریب همانند برقراری روابط سیاسی با آمریکا پس از 36 سال دشمنی، فروپاشی دیوار تحریم‌ها و ... به وجد آمده‌اند اما هنوز مرکب قرارداد ژنو خشک نشده بود که مقامات آمریکایی با ادبیات زشت و توهین‌آمیز نسبت به مردم ایران هم تحریم‌ها را تشدید کردند و هم تحقیر و تهدید و گستاخی را به اوج خود رساندند.

*روزی برای تعظیم نام و یاد شهدا

نماینده ولی فقیه در زنجان نیز با اشاره به نام گذاری 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به عنوان "روز شهید" و لزوم تلاش در زمینه تکریم شهدا و تعظیم جایگاه خانواده معظم شهیدان، بیان داشت: نامگذاری محیطها و مراکز فرهنگی، اجتماعی و علمی برای یادآوری یاد و نام شهدا است که سنتی بسیار به جا و ارزشمند می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین اضافه کرد: گردآوری آثار و میراث شهدا از دیگر برنامههای این بنیاد است که توانسته با توجه به جلوههای ماندگار و پیگیری تربیت و تعالی خانوادههای شهدا و ایثارگران به زنده نگه‌داشتن یاد شهدا عمل کند.

* بی اعتباری رفتار سیاسی غرب

آیت‌الله علما نیز در جمع نمازگزاران کرمانشاهی با تاکید بر این که نامه سناتورهای آمریکایی نشان‌دهنده بی‌اعتباری رفتار آن‌هاست، گفت: چنین اقداماتی نشان‌دهنده بی‌اعتباری رفتار طرف مقابل است؛ چرا که قرارداد دولت‌ها همواره با عوض شدن یک دولت نیز ادامه پیدا می‌کند.

*اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش مشکلات

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمن است، افزود: اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد و نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی است.

وی همه مسئولان را در زمینه تلاش برای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی موظف دانست و تصریح کرد: ملت ایران همواره نشان داده در شرایط سخت به موفقیت دست پیدا کرده و تسلیم نمی‌شوند.

*یادی از یادگار امین امام (ره)

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی، امام جمعه خرم‌آباد نیز با اشاره به 26 اسفندماه سالروز ارتحال حاج آقا سید احمد خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: ایشان یادگار امام(ره) و یک شخصیت دوست‌داشتنی و بزرگ و قابل اعتماد برای ولایت و نظام بود و دارای ویژگی‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی بود که یکی از آنها ولایت‌مداری هم در زمان ولایت امام خمینی(ره) و بعد از آن نیز در زمان ولایت مقام معظم رهبری بود و وی فرمود "امام خامنه‌ای از همان آرمان‌هایی دفاع می‌کند که امام خمینی(ره) دفاع می‌کند و ما به چنین رهبری افتخار می‌کنیم".

*به یاد فقرا و نیازمندان هم باشیم

آیت الله دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن سال جدید، ابراز داشت: در آستانه سال جدید باید بکوشیم شادی‌هایمان را با نیازمندان و فقرا تقسیم کنیم.

وی افزود: پرهیز از کارهای خلاف شرع، نگه داشتن حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برقراری امنیت و تلاش در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

حرمت ایام فاطمیه باید حفظ شود

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، امام جمعه اردبیل نیز با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه تصریح کرد: حرمت ایام فاطمیه باید در روزهای پایانی سال و نیز ایام نوروز به درستی حفظ شود.

‌*ترویج بی بندو باری چرا؟!

آیت‌الله علم‌الهدی هم در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به این که باید خطرات آسیب های تهاجم فرهنگی دشمن را جدی گرفت، اظهار داشت: بی‌بند و باری‌هایی در محیط مقدس دانشگاه و مملکت دیده می‌شود اما وقتی اعتراض می شود، می‌گویند جوانان را از اسلام نترسانید.

وی افزود: واقعاً جای این سوال وجود دارد که ما باید امروز در کشور مانند برخی جوانان باشیم و آنها را همراهی کنیم یا آنها زیر پوشش اسلام بیاوریم؟

*روند مذاکرات هسته ای در مرحله حساسی است

امام‌جمعه سمنان نیز با اشاره به مذاکرات هسته ای، بیان داشت: مذاکرات امروز در شرایط حساسی قرار دارد و مسئولان باید به فریبکاری‌های طرف مذاکره‌کننده هسته‌ای توجه بیشتری داشته باشند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به حمایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مقام معظم رهبری همواره حامی دولت‌ها و مذاکره‌کنندگان بوده‌اند و امروز هم به گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اعتماد کامل دارند و باید پاسخ این اعتماد را به خوبی داد.

*نگرانی رهبری درباره محیط زیست را برطرف کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به حفظ محیط زیست در دیدار اخیر مسئولان نظام با ایشان، خاطرنشان کرد: متاسفانه، بی‌توجهی به محیط زیست، جنبه بین‌المللی دارد و کشورهای بزرگ صنعتی بیشترین لطمه را به محیط زیست وارد می‌کنند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: محیط زیست، محیط زندگی همه ماست و همگی وظیفه حفظ و حراست از آن را بر عهده داریم، به خطر افتادن محیط زیست، زندگی ما را هم دچار مخاطره می‌کند.

*نامه ای که روایتگر سفاهت و فضاحت آمریکایی هاست

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری هم در خطبه های نماز جمعه بوشهر گفت: نامه ای سناتورهای آمریکایی درباره توافق 1+5 با ایران در مذاکرات هسته ای نشان دهنده فضاحت سیاسی سران آمریکا است و این یعنی تزلزل سیاسی .

وی افزود: این یعنی جهان به ما اعتماد نکنید؛ زیرا اگر توافقی صورت گیرد زیر آن می‌زنیم و در سیاست جهانی اولین‌بار است که بنشینند و به جهان اعلام کنند که هر کس با آمریکا توافق کرد اعتماد نکند.

*پیشنهاد بی شرمانه سعودی ها

امام جمعه کرمان نیز با بیان این که پیشنهاد سعودی‌ها در اتحاد با صهیونیست‌ها علیه ایران اسلامی تاسف‌بار است، گفت: بعضی کشورهای اسلامی منطقه از جمله عربستان سعودی پیشنهاد داده‌اند تا با رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی متحد شوند و این تاسف‌بار است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با ابراز تاسف از بیان چنین سخنانی توسط سران کشورهای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از دانشمندان بزرگ عرب، حرکت عربستان سعودی را در تامین مالی تروریست‌های داعش، القاعده و ... محکوم کرده‌اند.

*آل سعود در خدمت داعش!

وی همچنین یادآور شد: اینکه عربستان سعودی به گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده کمک می‌کند، امری آشکار است و تردیدی در آن وجود ندارد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha