چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجتبی طاهری خرم آبادی

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان، ایران هسته ای را پذیرفته اند، گفت: دشمنان تاکید می کردند این ایران است که مانع توافق و مذاکره است و قصد داشتند شکست مذاکرات را گردن ایران بیاندازند در حالی که با مذاکرات اخیر، حربه بهانه جویی از غربی ها گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی طاهری خرم آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به گزارش وزیرامور خارجه از روند مذاکرات هسته ای به اعضای خبرگان رهبری، اظهار داشت: آقای ظریف تاکید کرد از حقوق ملت ایران با تمام قوا و هوشمندی در مذاکرات دفاع می کنند و با تمام توان در این راستا تلاش خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان دیگر نمی توانند حقوق هسته ای ایران را نادیده بگیرند، ابراز داشت: کری وزیرامورخارجه آمریکا نیز تاکید کرده بود ایران را به حال قبل نمی توان بازگرداند؛ چرا که علم هسته ای در مغز دانشمندان ایران قرار دارد.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان، ایران هسته ای را پذیرفته اند، گفت: دشمنان تاکید می کردند این ایران است که مانع توافق و مذاکره است و قصد داشتند شکست مذاکرات را گردن ایران بیاندازند در حالی که با مذاکرات اخیر، حربه بهانه جویی از غربی ها گرفته شد.

*در صورت عدم توافق؛ غربی ها آمادگی پذیرش شکست مذاکرات را داشته باشند  

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره)، افزود: ایران با حضور در مذاکرات و ورود به مسائل جزئی، اثبات کرد که اهل منطق و استدلال است و در صورت عدم توافق، طرف غربی مسئول شکست مذاکرات است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنیا ثابت کرد اهل مذاکره در چارچوب منطق است.

*خطری انقلاب اسلامی را تهدید نمی کند   

وی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران در اجلاس هفدهم خبرگان رهبری، اظهار داشت: سردار جعفری گزارشی از وضعیت جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور با توجه به مسئله عراق، سوریه و منطقه ارائه داد و تاکید کرد علی رغم چالش های پیش روی، خطری انقلاب اسلامی ایران را تهدید نمی کند.

*تاکید رهبری بر اجرای کامل معارف اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در ادامه به دیدار اعضای خبرگان رهبری در پایان اجلاسیه هفدهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین نکته در بخش نخست فرمایشات مقام معظم رهبری، تلاش برای تحقق کامل معارف اسلامی در جامعه بود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در دین اسلام چیزی به نام دین حداقلی وجود ندارد»، گفت: بر این اساس نباید به تحقق بخشی از معارف و دستورات دین در جامعه راضی شد.

این عضو خبرگان رهبری بر لزوم بهره گیری از تمکن نظام جمهوری اسلامی برای اجرای کامل دین اسلام تاکید کرد و افزود: وظیفه ما تحقق اسلام به تمام معنا است و از بخشی نگری در اجرای فرامین اسلام باید پرهیز کرد.

*حمایت مجدد مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی همچنین به حمایت مجدد رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند «تیم هسته ای که رئیس جمهور محترم انتخاب کرده انصافاً خوب، امین، مورد قبول، دلسوز و در حال کار و تلاش هستند».

وی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری از حیله گری و خدعه دشمنان در مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: با وجود اینکه تیم مذاکره کننده خوب و مورد وثوق هستند و دلسوزانه تلاش می کنند؛ اما باید مراقب خدعه های طرف مقابل بود چرا که حیله گری از روش های آن ها است.

*تیم مذاکره کننده هوشیارتر باشد

این عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: درجه هوشیاری تیم مذاکره کننده بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مقابل گروه 1+5 باید بالا باشد تا ضربه ای بر اثر غفلت متوجه ملت ایران نشود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نامه اخیر سناتورهای آمریکایی را نشان از فروپاشی اخلاق سیاسی در آمریکا عنوان کردند، ابراز داشت: براساس عرف بین الملل تعهدات و پیمان ها با روی کار آمدن اشخاص و دولت های بعدی نباید تغییر کند.

*نامه سناتورهای آمریکایی حرف بی اساسی است

وی در پایان، نامه سناتورهای آمریکایی به رهبر معظم انقلاب را حرف بی اساسی عنوان کرد و گفت: آقای ظریف در اجلاس خبرگان گفت به طور مفصل مقاله ای را در فضای مجازی با استنادات قانونی آمریکا ارائه دادند که رسانه های غربی اذعان کردند وزیر امور خارجه ایران درس سیاستمداری و قانون مداری به سیاست مداران آمریکایی داد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha