جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان گفت: ما اکنون در میان مجموعه از درگیری های منطقه ای و بین المللی زندگی می کنیم که ممکن است هیچ چیز را برای ما باقی نگذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد قبلان از روحانیون شیعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین علیه السلام در برج البراجنه  بیان داشت: هر روز که می گذرد بیشتر ثابت می شود که ما در کشوری زندگی می کنیم که همه می خواهند دستور بدهند و از اراده ملی فراگیر بی بهره ایم. ما اکنون در میان مجموعه از درگیری های منطقه ای و بین المللی زندگی می کنیم که ممکن است هیچ چیز را برای ما باقی نگذارد؛ اما متاسفانه به گونه ای با این اتفاقات برخورد می کنیم گویی فراموش کرده ایم ما در این کشور و در برابر سرنوشت آن مسئول هستیم و همه تکلیف داریم که آن را نجات دهیم و وحدت و نقش فعال آن را در منطقه حفظ کنیم تا کشور ما بتواند در زمینه تاثیر مثبت اسلامی و جهت همزیستی و تعامل فرهنگ ها و ادیان مختلف تاثیر گذار و فعال باشد.

شیخ احمد قبلان افزود: وظیفه ما مردم لبنان و مسؤلان سیاسی و حزبی و نمایندگان و مسؤولان فرهنگی این است که چنان کشوری بسازیم که حرف های گوشه و کنار بر آن تاثیری نداشته باشد و همواره زنده و پویا و بانشاط به برادری و همزیستی خود ادامه دهد و با شدت هرچه بیشتر با تروریسم و تکفیر برخورد کند.

وی افزود: اوضاع کنونی و اتفاقات پیرامون ما هولناک است به ویژه در عراق و سوریه و مصر و لیبی که تمام این اتفاقات نشان دهنده انحطاط اوضاع زندگی و اخلاقی و دینی و ایمانی جهان عرب و اسلام می باشد به ویژه وضعیت ما در لبنان که گویی تصمیم گیری درباره سرنوشت خود را به دیگران سپرده ایم و خودمان در صف انتظار نشسته ایم تا ببینیم چه می شود!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha