سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
19

حوزه/ سفیر سودان در عراق گفت: دولت و ملت سودان در مبارزه با داعش در کنار مردم عراق هستند و ما همواره از عراق حمایت کرده ایم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از سفارت جمهوری سودان در عراق به ریاست محمد عمر موسی سفیر سودان در عراق از حرم مطهر حضرت عباس بازدید کردند.

گروه سودانی در این بازدید با حجت الاسلام سید احمد الصافی، تولیت آستان مقدس حضرت عباس دیدار و درباره راه های تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بحث و گفتگو کردند.

سفیر سودان در این جلسه گفت: دولت و ملت سودان در مبارزه با داعش در کنار مردم عراق هستند و ما همواره و از همان آغاز جنایت های داعش از عراق حمایت کرده ایم.

وی از مواضع مرجعیت دینی عراق و فتوای تاریخی جهاد کفایی در دفاع از عراق و مقدسات آن تجلیل کرد و گفت: به برکت این فتوای مرجعیت و لبیک گویی مردم عراق به این فتوا هیبت عراق به آن بازگشت.

سید الصافی نیز در این دیدار گفت: از سال ها پیش به سودان اهتمام داشته ایم و می دانیم سودان تجربیات خوبی در زمینه های مختلف دارد.

وی افزود: تاریخ مرجعیت نجف به هزار سال می رسد و در ایام حکومت سلجوقی ها به نجف اشرف منتقل شد و در این مدت همواره در تماس مستقیم با مردم عراق بوده. مرجعیت عراق در زمان عثمانی ها نیز ارتباط عراق با دولت ترکی را در جهت تامین منافع مردم عراق تامین می کرد.

سید الصافی در ادامه با اشاره به فتوای جهاد کفایی آیت لله سیستانی گفت: ایشان در ماجرای حمله به سامرا و تخریب حرم امامین عسکریین(ع) فتوای جهاد صادر نکرد بلکه زمانی فتوای جهاد صادر کرد که داعش به موصل حمله ور شد و اقدام ایشان پیام های عمیقی دارد، اما متاسفانه از گوشه و کنار برخی صداها به گوش می رسد که نمی خواهند آرامش این کشور را ببینند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha