پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ شایسته بود که الازهر ابتدا گروهی را برای اطلاع از واقعیت های میدانی به عراق بفرستد یا از مسؤولان دولتی در آن رابطه سؤال کند تا این گونه به نیروهای بسیج ظلم نکند؛ چرا که این نیروها جان خود را برای عراق به کف گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در بازدید از مجروحان عملیان نظامی در بیمارستان شهید محمد الماجد ضمن اظهار تاسف از بیانیه الازهر در مورد عملیات نظامی پاکسازی استان صلاح الدین از تروریست های داعش، گفت: این بیانیه بیانیه خوبی نبود و براساس اطلاعات جعلی و دروغ صادر شده بود و کاملا به دور از واقعیت بود.

وی افزود: شایسته بود که الازهر ابتدا گروهی را برای اطلاع از واقعیت های میدانی به عراق بفرستد یا از مسؤولان دولتی در ان رابطه سؤال کند تا این گونه به نیروهای بسیج ظلم نکند؛ چرا که این نیروها جان خود را برای عراق به کف گرفته اند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: بیانیه الازهر بر اساس اطلاعات جعلی افراد مغرض و گروه هایی صادر شده که در گذشته و حال از بحران طایفی در عراق سود می برند.

وی خاطر نشان کرد که امروز توطئه داعش برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی، موجب وحدت مردم عراق شده است.

سید حکیم تاکید کرد که مرجعیت دینی عراق به وجوب جهاد کفایی فتوا داده، اما به این فتوا بسنده نکرده و توصیه هایی اساسی را نیز خطاب به نیروهای بسیج مردمی مبنی بر لزوم خویشتنداری و پرهیز از ظلم به شهروندان بی گناه بیان فرموده است.

حکیم افزود: این توصیه های اساسی تا به امروز مورد توجه نیروهای بسیج بوده و به آن عمل کرده اند و به نتایج بزرگی نیز دست یافته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha