شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم در پاسخ به درخواست آمریکایی ها مبنی بر عقب نشینی نیروهای بسیج مردمی از معرکه برای دخالت هوایی آمریکا تاکید کرد عراق اهل گفتگو است، اما شروط فلج کننده را نمی پذیرد و از سوی دیگر عراقی ها توانایی آزادسازی کشور خود را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم مخالفت خود را با شروط نیروهای آمریکایی اعلام کرد. آمریکایی ها خواستار فاصله گرفتن نیروهای بسیج مردمی از معرکه شده بودند تا آنها بنا به ادعای خود بتوانند مواضع داعش را بمباران کنند.

سید حکیم تاکید کرد عراق اهل گفتگو است، اما شروط فلج کننده را نمی پذیرد و از سوی دیگر عراقی ها توانایی آزادسازی کشور خود را دارند.

وی افزود: عراق ده سال است به تروریسم سیاه و تفکر انحرافی سیاه مبتلا شده و ما در این مدت همواره به نصایح دوستان و هم پیمانان خود گوش داده ایم، اما هیچ گاه شروط فلج کننده آمریکایی ها برای دخالت در معرکه را نمی پذیریم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد شروط آمریکایی ها مبنی بر عقب نشینی نیروهای بسیج مردمی برای دخالت هوایی آمریکایی ها برای ما قابل قبول نیست و مردم عراق خود می توانند این کشور را نجات دهند.

وی در ادامه سخنان خود از کسانی که در این معرکه سرنوشت ساز به عراق کمک می کنند تشکر کرد و افزود: سخن ما این است که حمایت از ما در این معرکه نباید مشروط به شرایط سخت و همراه با دستور و تحکّم باشد و کسی که دوست ما باشد برای دوست و هم پیمان خود شرط نمی گذارد.

سید حکیم گفت: ما تمام نسخه ها و راه حل ها و گزینه ها را تجربه کرده این و اکنون وقت آن رسیده دیگران به راه حل های ما گوش دهند و بپذیرند.

وی خواستار توقف ارائه لیست شروط همراهی و حمایت از عراق شد، زیرا عراق به عنوان یک کشور مستقل نصیحت می پذیرد، اما شروط دیگران به ویژه شروط فلج کننده را نمی پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha