جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
12

حوزه/ معاون اول رئیس پارلمان عراق با ابراز خرسندي از روابط موجود بين دو كشور در تمام سطوح فرهنگي، اقتصادي خواستار گسترش اين روابط به خصوص در زمينه هاي توسعه روابط علمي و تخصصي دانشگاهي شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در راستاي توسعه روابط فرهنگي بين دو كشور ایران و عراق، رايزن فرهنگي كشورمان در  بغداد با معاون اول رئيس پارلمان عراق ديدار و گفتگو کرد.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين همام حمودي، ضمن خير مقدم به رايزني فرهنگي كشورمان و ابراز خرسندي از روابط موجود بين دو كشور در تمام سطوح فرهنگي، اقتصادي خواستار گسترش اين روابط به خصوص در زمينه هاي توسعه روابط علمي و تخصصي دانشگاهي و همچنين در موضوعات هنري و سينمايي از قبيل اعزام هنرمندان و بازيگران سينمايي عراق به جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تجارب هنرمندان ايراني در زمينه ي توليد فيلم در عراق شد.

وي با اشاره به اينكه موضوع هنر در كشور عراق تأثير به سزايي در تمام سطوح مختلف مردم اين كشور دارد، خواستار برگزاري دوره هاي تخصصي آموزشي هنري براي هنرمندان عراقي در ايران شد.

حجت الاسلام اباذری رايزن فرهنگي كشورمان نيز به موضوع مهم فرهنگ اشاره نمود و ابتدا به ارائه گزارشي كوتاهي از آخرين دستاوردهاي دانشگاهها در ایران با بيان ظرفيت هاي علمي بين دو كشور از قبيل تحصيلات دانشجويان عراقي در ايران ارائه کرد و آمادگي رایزنی فرهنگی براي رشد علمی دانشجويان عراقی در رشته هاي مختلف در جمهوري اسلامي را اعلام نمود.

وي همچنين به موضوع توليد فيلم و سريال و تئاتر در كشورمان و از پيشرفتهاي بسيار گسترده در زمينه توليد فيلم سينمايي در موضوعات مختلف مانند تاريخ اسلام(توليد سريال حضرت يوسف وسريال مختار واخيرا به توليد فيلم محمد رسول ا...(ص))اشاره نمود.

حجت الاسلام اباذری با اعلام حمايت و همكاري براي برگزاري نمايشگاه مشترك كتاب از ناشرين دو كشور در عراق و ايران،  از پيشنهاد دكتر همام حمودي جهت سفر هنرمندان عراقي به ايران و برگزاري دوره هاي تخصصي آموزشي براي آنان و برنامه ريزي هر دوره آموزشي بر حسب اعلام نياز طرف عراقي استقبال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha