شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حکیم عامری

حوزه/ وزیر امور خارجه عربستان گفت حضور رهبران شیعه در خطوط مقدم جنگ با داعش دارای پیام روشنی است که نشان می دهد معادلات میدانی به سود آنها تغییر کرده و این برای ما یک زنگ خطر است 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان با ابراز نگرانی از نفوذ اندیشه شیعی در منطقه، نتوانست دستپاچگی خود از این  نفوذ را پنهان کند.

فیصل در جلسه شورای امور سیاسی و امنیتی با حضور محمد بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور و جانشین ولی عهد عربستان و برخی اعضای مجلس گفت: حضور رهبران شیعه در خطوط مقدم جنگ با داعش دارای پیام روشنی است که نشان می دهد معادلات میدانی به سود آنها تغییر کرده و این برای ما یک زنگ خطر است.

وی افزود: ما با وجود اینکه با افکار افراطی داعش مخالفیم، اما هیچ گاه تصور نمی کردیم که روزی فرا برسد که رهبران شیعه با لب خندان با هم معانقه کنند و در محل تولد صدام حسین بر روی جنازه های رزمندگان داعش اهل سنت بخندند. وی افزود: در صورتی که این اوضاع ادامه داشته باشد برای تمام منطقه فاجعه بار خواهد بود.

سخنان وزیر خارجه عربستان همزمان است با سخنان تازه ژنرال دمپسی فرمانده نیروهای آمریکایی. وی به تازگی از نیروهای ائتلاف خواسته حملات خود به داعش را متوقف کنند.

وی گفت که فرو ریختن بمب بر عراق راه حل مشکل نیست و ما باید در استفاده از نیروی هوایی خود بسیار دقت کنیم!

دمپسی همچنین گفته که افزایش حملات هوایی ممکن است برای شهروندان عادی خطرناک باشد و به سود گروه های تندرو تمام شود.

وی همچنین بر لزوم افزایش نظامیان آمریکا در عراق تاکید کرد و گفت اکنون فقط 2600 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که مشغول آموزش به نیروهای عراقی هستند.

این اتفاقات در حالی است که پیشروی نیروهای عراقی در استان های صلاح الدین و الانبار همچنان ادامه دارد و نیروهای داعش در این مناطق شکست های سختی را متحمل شده اند و همین اتفاقات موجب نگرانی آمریکایی ها و عربستان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha