دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 348602
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
احمد الطیب

حوزه/ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق گفت: شیخ الازهر آمادگی خود را برای سفر به عراق در نزدیک ترین وقت ممکن اعلام کرد تا در جریان اتفاقات میدانی عراق قرار گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا فرستاده نخست وزیر عراق که چندی پیش به مصر سفر کرده بود اعلام کرد دکتر احمد الطیب شیخ الازهر به زودی بنا به دعوت رسمی نخست وزیر عراق به این کشور سفر خواهد کرد.

شیخ خالد الملا هفته گذشته در راس یک هیئت عراقی به مصر سفر کرده و با شیخ الازهر و مسؤولان مصری دیدار کرده بود.

خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق افزود: شیخ الازهر آمادگی خود را برای سفر به عراق در نزدیک ترین وقت ممکن اعلام کرد تا در جریان اتفاقات میدانی عراق قرار گیرد.

وی افزود: گروه اعزامی عراقی که شامل وزرا و مسؤولان عراقی شیعه و سنی بود شیخ الازهر را در جریان جزئیات اوضاع عراق و جنایت های داعش در حق مردم عراق به ویژه قتل عام سبایکر و همچنین در جریان مواضع مراجع دینی نجف اشرف در مورد مبارزه با داعش و اصرار آنها بر وحدت عراق قرار دادند.

این دعوت از الازهر پس از آن صورت می گیرد که چندی پیش بابت سخنان شیخ الازهر در مورد بسیج مردمی در 11 مارس گذشته اختلافاتی میان الازهر و طرف های عراقی پیش آمد؛ چرا که الازهر در آن اظهار نظر خود نسبت به اقدامات بسیج مردمی عراق اظهار نگرانی کرده بود.

اتهامات الازهر موج واکنش های رسمی و مردمی را در پی داشت که منجر به این شد که وزارت امور خارجه عراق سفیر مصر در عراق را احضار کرد و اعتراض خود را نسبت به این اتهامات به وی اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha