جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای لبنان

حوزه/ سخنان الازهر در شرایط کنونی در راستای اقدام برخی کشورها برای تشکیل محوری منطقه ای علیه ایران در منطقه به رهبری عربستان می باشد و ما از الازهر و شیخ آن بعید می دانیم که در چنین فتنه ای سهیم شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان در بیانیه ای در مورد سخنان و ادعاهای اخیر الازهر در مورد بسیج مردمی عراق گفت: سخنان دکتر احمد الطیب شیخ الازهر در مورد ادعای کشتار اهل سنت توسط بسیج مردمی عراق در جریان آزادسازی مناطق اشغال شده از دست داعش ما را اندوهگین ساخت. ما با پیگیری های دقیق خود به این نتیجه رسیدیم که این اخبار به طور کلی نادرست است و امیدواریم شیخ الازهر که احترام زیادی برای ایشان قائل هستیم متوجه این نکته باشد که اگر هم اشتباهاتی صورت گرفته باشد باید این اشتباهات با مسئولان عراق در میان گذاشته شود و اگر آنها اقدامی نکردند آنگاه به سراغ رسانه ها بروند. اما مراجعه فوری به رسانه ها در چنین مسایلی موجب پرتنش شدن اوضاع و ایجاد فتنه ای می شود که به عراق محدود نخواهد ماند؛ چرا که الازهر در میان مسلمانان جهان اسلام احترام ویژه ای دارد.

در بیانیه تجمع علمای مسلمان لبنان آمده که سخنان الازهر در شرایط کنونی در راستای اقدام برخی کشورها برای تشکیل محوری منطقه ای علیه ایران در منطقه به رهبری عربستان می باشد و ما از الازهر و شیخ آن بعید می دانیم که در چنین فتنه ای سهیم شوند.

علمای مسلمان لبنان در این بیانیه از شیخ الازهر خواستند به دعوت مرجعیت دینی عراق لبیک گفته و گروهی را برای تحقیق در مورد این مسئله به عراق بفرستد که مقتضای شرع الهی نیز همین است.

در ادامه بیانیه آمده است که توصیه های مرجعیت دینی عراق به نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای بسیج مردمی در مورد حرمت تعرّض به شهروندان موجب شد نیروهای بسیج رفتار شایسته ای با مردم داشته باشند و حتی به آنها کمک نیز بکنند و این نشان دهنده نادرستی مستندات الازهر در ادعاهای اخیر خود می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha