جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اتحادیه مبلغان الازهر

حوزه/ الازهر کتاب اصول دین دوره ابتدایی را مشتمل بر دروس سیره، تفسیر، حدیث و عقاید اسلامی ارائه کرده تا از این پس دانش آموزان ازهری اصول عقاید خود را به جای چهار کتاب در یک کتاب فرابگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الازهر به تازگی در راستای ایجاد تحول و اصلاحات در برنامه آموزشی و متون مدارس دینی وابسته به خود، کتاب اصول دین دوره ابتدایی این مدارس را مشتمل بر دروس سیره، تفسیر، حدیث و عقاید اسلامی ارائه کرد تا از این پس دانش آموزان ازهری اصول عقاید خود را به جای چهار کتاب در یک کتاب فرابگیرند.

دکتر عباس شومان، سخنگوی الازهر درباره ادغام این چهار کتاب در یک کتاب می گوید کمیّت این کتاب ها تغییری نکرده، اما روش ارائه این دروس تغییر کرده است و با این تغییرات کسی گمان نکند که ارکان اصول دین یا واجبات و محرمات تغییری کرده است.

علاوه بر این در مورد سایر علوم آموزشی نیز شاخه های مختلف هر علم در یک کتاب جمع شده و به عنوان مثال دروس صرف و نحو و خط و املا در مرحله ابتدایی در یک کتاب با عنوان اللغة العربیة تدریس می شود.

همچنین قرار است دانش آموزان مرحله ابتدایی دروسی نیز در زمینه برادری و انسانیت و رعایت انصاف با اهل کتاب و رعایت حقوق دیگران و فضیلت راستگویی و سوال قبر و بهشت و جهنم و تصوف و اصول آن و مجازات مفسدان و نهی از ارعاب دیگران و اهمیت سخن، فرابگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha