جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 345189
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
قرضاوی علی جمعه

حوزه/ علی جمعه گفت: حدیثی که یکی از تروریست های داعش در جریان ذبح قبطی های مصری به آن استناد می کند، حدیثی بسیار ضعیف است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر، در جدید ترین اظهار نظر خود درباره قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و مفتی تروریست ها در برنامه "والله اعلم" شبکه سی بی سی اعلام کرد ، همه علما قبول دارند "ابن ثوبان" نمی تواند سند یک روایت باشد.

وی افزود: «این قرضاوی عقل خود را از دست داده و مبتلا به آلزایمر شده است».

علی جمعه در ادامه سخنان خود در این برنامه گفت: حدیث«بعثت بین یدی الساعة بالسیف» که یکی از تروریست های داعش در جریان ذبح قبطی های مصری به آن استناد کرد، حدیثی بسیار ضعیف است که ابن شیبه آن را روایت می کند و احمد نیز با وجود ضعف روایت، آن را در مسند خود آورده و به ضعف آن نیز اشاره کرده است.

وی گفت: در سند این حدیث شخصی وجود دارد به نام ابومنیب که هیچ کس وی را نمی شناسد و شخصی دیگر نیز در سند این روایت موجود است که عبدالرحمن بن ثوبان نام دارد و احمد درباره وی می گوید: «او کسی است که احادیث غیر مشهور نقل می کند و منکر قَدَر است».

علی جمعه افزود: اکنون فرزندان شیطان این حدیث مجعول را با بخشی از یک آیه تلفیق کرده اند و حدیث جدیدی از آن بافته اند و به آن عمل می کنند.

لازم به ذکر است که شیخ قرضاوی به تازگی با انتشار ویدئوی از سخنان خود با فراموش کردن سخنان پیشین خود در مورد دعوت از تروریست ها و آمریکا و ناتو برای کشتار مردم بی گناه سوریه و لیبی گفته است، کسانی که این روزها او را در رسانه ها تخریب می کنند از آمریکا و اسراییل پول می گیرند و من تمام عمر خود از اعتدال و میانه روی دفاع کرده ام!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha