جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جماعت علمای عراق

حوزه/ جماعت علمای عراق مطالب منتشر شده در بیانیه الازهر علیه نیروهای بسیج مردمی عراق را به دور از واقعیت و غیر مستند دانست و تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی متشکل از اهل سنت و شیعیان است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعیت علمای عراق که متشکل از علما و روحانیون اهل سنت این کشور است با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جماعت علمای عراق به ریاست خالد الملا بیانیه الازهر در مورد نیروهای بسیج مردمی و مطالب نسبت داده شده به این نیروها را پیگیری کرده و تمام این اتهامات را نادرست می داند. در بیانیه علمای عراق آمده اتهامات بیانیه الازهر درباره نیروهای بسیج مردمی به دور از واقعیت و غیر مستند است و هیچ ارتباطی به اتفاقات رخ داده در مناطق آزاد شده توسط نیروهای امنیتی و بسیج مردمی ندارد.

در این بیانیه آمده:

در زمانی که همه به اهمیت الازهر و جایگاه مهم آن در نشر فرهنگ محبت و گفتگو و صلح در جهان اسلام و عرب آگاهند، در بیانیه الازهر اتهاماتی به رزمندگان جان برکف بسیج مردمی نسبت داده شده است. گویی الازهر نمی داند که بسیج مردمی آن گونه که شایعه شده یک تشکّل طایفی نیست بلکه متشکل از شیعیان و اهل سنت است که در کنار هم برای اهداف بلند ملی خود مبارزه می کنند و هدف آنها آزادی مناطق اشغال شده از دست داعش است که اکثریت این مناطق هم سنی نشین هستند.

جمعیت علمای عراق افراد و طرف هایی را که الازهر در صدور این بیانیه به سخنان آنها تکیه کرده محکوم ساخته و اعلام کرده که این منابع می خواهند با این شایعات و دروغ ها بر شکست های داعش و تروریست ها سرپوش بگذارند و افکار عمومی را فریب دهند. این افراد همان کسانی هستند که سال ها در برابر جنایت های داعش در عراق و بمب گذاری ها و تخریب مساجد توسط آنها سکوت کردند.

در این بیانیه تاکید شده که البته شهروندان باید از جنگ به دور باشند و از جان آنها و دارایی های آنها محافظت شود حتی اگر داعش بخواهد از آنها به عنوان سپر انسانی برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده کند.

علمای عراق تاکید کردند که مراجع نجف اشرف در بیانیه های متعدد از نیروهای بسیج مردمی خواسته اند که مراقب جان انسان های بی گناه باشند و از هر اقدامی که به قداست جهاد آنها ضربه می زند پرهیز کنند و اکثر نیروهای بسیج مردمی نیز به این توصیه ها پایبند هستند و اتفاقات نادری که رخ داده نمی تواند بیانگر روش و عملکرد عمومی نیروهای بسیج مردمی باشد.

جمعیت علمای عراق از الازهر خواسته که به دستاوردهای مثبت نیروهای بسیج مردی و نیروهای امنیتی و خوشحالی مردم و اهالی عراق و مناطق آزاد شده پس از نابودی داعش نیز توجه کند و به نقش بزرگ خود در اصلاح مفاهیم اسلامی تحریف شده توسط افراطیون داعش عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha