پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
البرادعی

حوزه/ محمد البرادعی گفت: وزارت اقتصاد و امور مالی مصر از الازهر خواسته که بیانیه ای در محکومیت بسیج مردمی شیعه در جنگ با داعش در عراق صادر کند و گفته که عربستان کمک سه میلیارد دلاری خود به مصر را بر صدور این بیانیه متوقف ساخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محمد البرادعی سیاستمدار مصری از فشارهای سنگین علیه اساتید و مشایخ الازهر برای صدور بیانیه علیه بسیج مردمی عراق پرده برداشت.

برپایه این گزارش به نقل از رسانه های مصری البرادعی در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد که وزارت اقتصاد و امور مالی مصر از الازهر خواسته که بیانیه ای در محکومیت بسیج مردمی شیعه در جنگ با داعش در عراق صادر کند و گفته که عربستان کمک سه میلیارد دلاری خود به مصر را بر صدور این بیانیه متوقف ساخته.

وی افزود: بحران اقتصادی سنگینی که در حال حاضر کشور با آن مواجه است ممکن است به حدی بر مسؤولان فشار بیاورد که مجبور شوند اقداماتی انجام دهند که به سود برخی طرف های دیگر غیر از مصر باشدهمان طور که قطر نیز از اخوان حمایت کرد و امروز نیز نوبت به عربستان و دولت السیسی رسیده است.

سخنان البرادعی در حالی است که الازهر با صدور بیانیه ای نگرانی شدید خود را از اقدامات بسیج مردمی شیعی عراق در مناطق آزاد شده از دست داعش اعلام کرده است. الازهر در این بیانیه اقدامات بسیج مردمی شیعی عراق در مناطق آزاد شده به ویژه تکریت و الانبار را به شدت محکوم کرده و این اقدامات را وحشیانه توصیف کرده است!!

الازهر همچنین از ارتش عراق خواسته در انتخاب نیروهای رزمنده دقت کند و مطمئن شود که آنها با داعش می جنگند نه با اهل سنت.

این اظهارات عجیب با واکنش علمای شیعه و اهل سنت همراه شده است که اظهارات البرداعی، بخشی از پشت پرده این بیانیه غیرمنصفانه و به دور از واقعیت را عیان کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهيد گمنام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    غلط کردي مردک روسياه شما خون مسلمين وشيعان را مي ريزيد اقاي براده شما خودتون مگر شکي جاسوس سيا وموساد ي وجيره خوار انهايي به چه حقي ريخته شدن خون مسلمين را مجاز مي داني ودفاع تشيع را حرام مي داني از کي تا حالا جناب تان عالم وفقيه شده بودي که ما خبر نداربم مرديکه ليبرال خون کودکان وزنان وجوانان اسلام در حال هجمه هدر توسط عمال صهيونيزت هست انوقت تو مردک فتوا صادر مي کني نظام ما تو دهن امثال شما ام الخبائث خواهد زد ،مگر سيا وموساد کم بهت دادند وعربستان سعودي کم جيره هاي ملياردي گرفتي تا در مورد نظام ما کارشکني کني ، کور باد چشمانت شيعه محبوب جهان خواهد شد بفضل الهي خواهي ديد فوج فوج ملتها استان تشيع را خواهند بوسيد ،،، عربستان چهل مليارد دلار در دهه شصت اوايل جنگ صدام پول داد صد برابرش هم بيشتر به امريکا وفرانسه وغرب داد تا خون جوانان ما بريزند چه غلطي توانست بکند يعني هيچ غلطي نمي تواند تو هم که سفارشات قر ندي انها توان هبج غلطي ندارند مزدور خاين نگراني شماها وامثال عربي جمهوري خواهان امريکا بشارت پيروزي ماست واين از کرامت ها وامدادهاي غيبي الهي هست ، سيعلم الذين ظلموا ان ينقلبوا