چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کارمندان الازهر

حوزه/ قانون پوشیدن لباس الازهر در بیشتر مراکز وابسته به الازهر اجرا نمی شود و بیش از 50 درصد از دانشجویان و کارمندان و اساتید الازهر به این قانون ملتزم نیستند و از سوی دیگر بیشتر کسانی هم که به این قانون ملتزم هستند، با لباس الازهر از منزل خود خارج نمی شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد ابوزید الامیر، رئیس بخش مراکز آموزشی الازهر روز گذشته از مراحل امتحانات ترم آموزشی دوم دانش آموزان دختر و پسر کلاس چهارم و پنجم ابتدایی در مراکز آموزشی منطقه جنوب قاهره بازدید کرد و در جریان روند برگزاری امتحانات شفاهی این مدارس نیز قرار گرفت.

گزارش بدون تصویر الازهر

نکته جالب توجه در این بازدید که گزارش آن توسط مدیریت الازهر منتشر شد این بود که بیانیه کاملا بدون عکس و تصاویر بود البته یکی از پایگاه های اینترنتی مصری توانست به برخی تصاویر این بازدید دست پیدا کنند. در این تصاویر رئیس بخش مراکز آموزشی الازهر در حالی نشان داده شده که به جای لباس ویژه الازهر، کت و شلوار بر تن دارد و این در حالی است که همین شخص کسانی را که از پوشیدن لباس الازهر امتناع کنند توبیخ می کند؛ چرا که طبق قوانین الازهر، پوشیدن لباس برای کارکنان و اساتید الازهر امری الزامی است.

قانون های صوری

نکته جالب توجه دیگر که توسط این پایگاه مصری بدان اشاره شده این است که در تحقیقی به بررسی میزان اجرای این قانون در مراکز الازهر پرداخته و متوجه شده که این قانون در بیشتر مراکز وابسته به الازهر اجرا نمی شود و بیش از 50 درصد از دانشجویان و کارمندان و اساتید الازهر به این قانون ملتزم نیستند و از سوی دیگر بیشتر کسانی هم که به این قانون ملتزم هستند، با لباس الازهر از منزل خود خارج نمی شوند، بلکه این لباس را در خودروی خود قرار می دهند و فقط هنگام کار و درس آن را می پوشند و هنگام خارج شدن از مراکز آموزشی آن را از تن خارج می کنند. سؤال اینجا است آیا پوشیدن لباس الازهر برای این افراد مایه ننگ است؟! یا اینکه حنای قوانین الازهر بی رنگ شده است؟

ضمانت اجرایی قانون

از سوی دیگر دکتر عباس شومان، سخنگوی الازهر تاکید کرد قانون ضرورت التزام شیوخ و نمایندگان الازهر به پوشیدن لباس ویژه الازهر نیازمند ضمانت اجرایی و ابزارهای الزام آور است؛ چرا که بیشتر افراد از پوشیدن لباس الازهر امتناع می کنند و نیازمند زمانی برای عادت کردن به این لباس هستند.

شومان افزود: الازهر هیچ قانونی را بدون اجرا رها نمی کند، اما برخی قوانین هستند که برای اجرا نیازمند زمان هستند تا به صورت کامل اجرا شوند.

وی افزود اگر در بازدید از هر کدام از مراکز الازهر متوجه شوم که آن مرکز به لباس ویژه الازهر ملتزم نیست، مسؤولان آنجا به مرکز بازرسی الازهر معرفی و توبیخ می شوند.

پوشیدن لباس شرط پیشرفت

سخنگوی الازهر در ادامه سخنان خود افزود: قرار بر این شده که پوشیدن لباس الازهر به عنوان شرطی برای پیشرفت و بالا رفتن رتبه کارمندی و مدیریتی برای مدرسان علوم دینی و عربی در مراکز الازهر مطرح شود تا شاید در پرتو این قوانین الازهر به تصویر شایسته خود دست یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha