شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با تاکید بر این که همدلی و هم زبانی با شعار و همایش ها محقق نمی شود، گفت: ائمه جمعه باید با توجیه مدیران دستگاه های اجرایی، زمینه خدمت خالصانه به مردم را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، پیش ازظهر امروز در بیست و هشتمین گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: ائمه جمعه باید با درایت، همفکری، تعامل با مسئولان و عزم جدی در جهت تحقق مطالبات مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به این که جهت گیری سیاست های ائمه جمعه در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد، بیان داشت: ائمه جمعه باید با جهت گیری نامگذاری شعار سال، برنامه های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را تنظیم و برنامه ریزی نمایند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که باید رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب قرار گیرد، ابراز داشت: فرمایشات معظم له باید بصورت فرهنگ در بین مردم نهادینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر این که ائمه جمعه باید با استفاده از ظرفیت های مبلغان و حوزه های علمیه، هیئت های مذهبی و همچنین دستگاه های فرهنگی، در راستای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: ائمه جمعه با شناسایی خلاءهای دینی، فرهنگی و اجتماعی، متناسب با نیازهای برنامه ریزی و آنها را اجراء کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم، گفت: ائمه جمعه با برگزاری جلسات و توجیه دست اندرکاران هیئات مذهبی، از  ورود خرافه، بدعت و سنت های غلط به عزاداری ها جلوگیری کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به این که امامان جمعه باید فرهنگ عاشورایی را در جامعه نهادینه کنند، خاطر نشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، به سالم سازی جوانان و آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و  مقابله با جنگ نرم دشمن نیز کمک کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که همدلی و هم زبانی و تحقق این مهم تنها با شعار و برگزاری همایش امکان پذیر نیست، بیان داشت: ائمه جمعه باید با توجیه مدیران دستگاه های اجرایی، زمینه خدمت خالصانه به مردم را فراهم آورند.

وی در ادامه با اشاره به این که مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، افزود: ائمه جمعه تلاش کنند تا با فرهنگ سازی، مردم را به سمت مصرف بهینه سوق دهند و با توجیه عقلانی، جلوی هدر رفت منابع انرژی را بگیرند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در پایان تاکید کرد: تکیه بر توان داخلی و استفاده از تولیدات داخلی نیز  می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha