پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقوی

حوزه/ نماز جمعه یکی از نهادهای فرهنگی و تاثیر گذار در کشور است، به طوری که در کل کشور۸۵۰ امام جمعه داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در کل کشور۸۵۰ امام جمعه داریم، گفت:  نماز جمعه یکی از نهادهای فرهنگی و تاثیر گذار در جامعه ما است.

وی با بیان این که 39 هزار نیروی ستادی در نماز جمعه  فعال هستند، افزود: مهمترین رسالت ائمه جمعه بیان مباحث دینی و ارزشی و بیان نکات فرهنگی و حضور در مدارس و آموزش و پرورش است.

 حجت الاسلام  والمسلمین تقوی در ادامه سخنان خود، یکی از مهمترین رسالت های ائمه جمعه را بصیرت افزایی به جامعه در مباحث خاص عنوان کرد.

رئیس رئیس شورای سیاست گذاری کشور با بیان این که ائمه جمعه باید در موضوعات مختلف به صورت تخصصی فعالیت کنند و حوزه هم باید در این تربیت طلاب به این نهاد فرهنگی کمک کند، بیان داشت: در حال حاضر 60 هزار مسجد در کشور وجود دارد که باید تلاش کرد این بخش را افزایش داد.

 وی گفت: این عرصه حقیقتا نیازمند  حمایت و کمک مراجع و بزرگان است و این نهاد دست یاری به سمت بزرگان دراز می کند.

حجت الاسلام  والمسلمین تقوی ابراز داشت: داعشی ها دست پرورده صهیونیسم اند و هدفی جزء تخریب از بین بردن اسلام و زیر ساخت های کشورهای اسلامی ندارند.

 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: حقیقتا این عرصه نیازمند طلاب آگاه و هوشیار است، تا به میدان بیایند و اهداف دشمن را خنثی کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha