شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش نماز جمعه در ایجاد وحدت بین مردم، از برگزاری بیش از 820 نماز جمعه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین سید رضا تقوی، ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید قزوین، در مسجد النبی این شهر با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری نمازجمعه، بیان کرد: نماز جمعه عبادتی است که با سیاست آمیخته شده و اسلام این نماز را توصیه کرده تا به بخشی از اهداف دست پیدا کند. نظام اسلامی نیز بسیاری از اهداف سیاسی، اجتماعی و تربیتی خود را از طریق همین گونه برنامه ها به پیش می برد.

وی با اشاره به این که عبادت اسلامی فقط ذکری نیست که ذاکر گفته و نیاشی نیست که نیایشگر در خلوت خود با خدایش دارد، بلکه وسعت و گستره خاصی دارد، ابراز داشت: نماز جمعه یکی از عبادات و راه های ارتباط با خداست که آثار و برکات آن مورد توجه ذات اقدس الهی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که نماز، قله عبادت یک انسان مسلمان و موحد به حساب می آید، افزود: نماز خلاصه و فشرده ی اسلام است که از آن با تعابیر و عناوین مختلفی همچون ستون دین و وسیله تقرب به سوی پروردگار یاد می شود.

 حجت الاسلام  والمسلمین تقوی، نقش نماز در زدودن فحشا و منکرات از جامعه را بسیار مهم  و حیاتی توصیف کرد و گفت: مطابق فرمایش خداوند در آیات قرآن، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را می توان با نماز برطرف کرد، اما نکته قابل توجه این است که باید با برنامه ریزی و برنامه نویسی به این سمت حرکت کرد.

وی، نماز جمعه را نماز ولایت و حاکمیت خواند و تصریح کرد: حضور در صحنه مردم ، یکی از اهداف اصلی برگزاری نماز جمعه  است، چرا که اسلام می خواهد مردم همیشه حضور خود را در صحنه های مختلف حفظ کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  خاطرنشان کرد: هر هفته 824 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود و مردم از طریق شرکت در این نمازها، با ولایت و رهبری تجدید بیعت کرده و از اوضاع کشور، جهان و یکدیگر اطلاع پیدا می کنند.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: دشمنان، حساسیت خاصی به حضور گسترده و دشمن شکن مردم در نمازهای جمعه دارند و اگر کاهش یابد، می گویند که مردم نسبت به نظام و آرمان های آن بی توجه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، ایجاد وحدت بین مردم را از دیگر کارکردهای نماز جمعه برشمرد و گفت: وحدت، کلید فتح بسیاری از میدان ها و مشکلات است و این مهم جزء استراتژی های نظام  اسلامی است و در حال حاضر هیچ کشور و نظامی به غیر از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتوانسته هر هفته مجموعه عظیمی از مردم را در قالب یک عبادت گردهم آورد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  در پایان با تقدیر از خدمات و تلاش های آیت الله هادی باریک بین، پس از قرائت نامه و ابلاغ حکم مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی را به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین معرفی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha