شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عابدینی - قزوین

حوزه/ خداوند در مورد شهیدان فقط لفظ کرامت را به کار نمی برد، بلکه آنها را با لفظ مخلَص هم مورد خطاب قرار می دهد و مخلص کسی است که شیطان نمی تواند نسبت به او کاری انجام دهد، براین اساس شهدا به اعلی درجه کرامت رسیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی داستان نویسی روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، بیان کرد: وجه مشترک مجاهدین راه خدا و کسانی که قلم به دست می گیرند، حریت و آزادگی است، چرا که تا وقتی که کسی آزاده نباشد، راهی به دیار آزادگان برایش باز نمی شود.

وی افزود: اگر صاحب قلمی آزاده و حر نباشد، نمی تواند معانی و معارف بلند و عمیق را از بین معارف عینی و واقعی آزاد کرده و به عرصه کاغذ بکشاند، در مقابل هم تا کسی به مقام حریت و آزادگی نرسد، نمی تواند از جان خود دست بشوید و وجود ارزشمند خود را در راه خداوند فدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند انسان را آزاد خلق کرده است، اظهار کرد: در جهان آفرینش خداوند متعال انسان را آزاد خلق کرده و تا  انسان آزاد و متصف به صفت آزادگی نباشد نمی تواندسخن خوب و احسن بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: در عصر امروز گرفتاری های دنیایی، انسان را اسیر کرده و هر حرفی که می خواهد عنوان کند، متاثر از این گرفتاری های است، اما اگر بتواند خود را از این گرفتاری ها آزاد کند، می تواند سخن و حرفش را به راحتی بیان کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 20 سوره یاسین، برای رساندن فرمان خویش مبنی بر اطاعت انبیاء، از شیوه داستان استفاده کرده و در قالب این هنر و یک تصویر سه بعدی، این معنا را به انسان منتقل و ابلاغ می کند که اگر می خواهید رستگار شوید، حرف پیامبران را گوش کنید و این سفارش و پیام همه شهیدان و خانواده های شهدا و ایثارگران است.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: شهدا تا آخرین قطره خون خود، پای عمل به این سخن خداوند ایستادند و ما هم باید ادامه دهنده راه شهیدان و پیروان انبیاء و معصومین(ع) باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: مطابق فرمایش خداوند ، هدف آفرینش عبادت، هدف عبادت تقوا و هدف تقوا هم کرامت است که هرکس می تواند مطابق با ظرفیت وجودی خود به هر کدام از این مراحل و درجات برسد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: خداوند در مورد شهیدان فقط لفظ کرامت را به کار نمی برد، بلکه آنها را با لفظ مخلَص هم مورد خطاب قرار می دهد و مخلص کسی است که شیطان نمی تواند نسبت به او کاری انجام دهد، براین اساس شهدا به اعلی درجه کرامت رسیده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha