جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ در جامعه امروز وقتی صحبت از نفاق و منافق می شود همه توجه ها و نگاه ها به سمت منافقین اوایل انقلاب بر می گردد و این عامل باعث می شود تا ما از منافقین امروزی غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن که در امام زاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد،  با اشاره به این که منافق یعنی کسی که به نام دین و با پوشش دینی  دشمنی می کند،  گفت: در جامعه امروز وقتی صحبت از نفاق و منافق می شود همه توجه ها و نگاه ها به سمت منافقین اوایل انقلاب بر می گردد و این عامل باعث می شود تا ما از منافقین امروزی غفلت کنیم.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: افراد منافق در فضای آلوده به نفاق، فتنه 88  رقم زدند و همه تحریم ها و فشارهایی که امروز بر جامعه وارد می شود، ثمره این فتنه است و عوامل آن خسارت های مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سنگینی را بر کشور تحمیل کردند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به این که برخی فتنه گران باطن آلوده خود را نمایان کرده و همه آنها را می شناسند و تکلیفشان مشخص است، افزود: بعضی از فتنه گران که خطرناک تر هم هستند چهره های نامرئی دارند و خطر و ضرر آنها بیشتر و بزرگتر است و این چهره ها هنوز ناشناخته مانده اند.

امام جمعه موقت قزوین  با اشاره به ویژگی های ابلیس در قرآن، بیان کرد: کفر و استکبار  اولین ویژگی ابلیس است و همین صفت بود که باعث گردید تا از سجده در برابر خداوند خودداری کند.

وی افزود:  ابلیس اصولا با سجده بیگانه و از خداوند دور است  و انسان هرچه قدر در دل ما میل به سجده و عبادت ذکر و تسبیح بیشتر باشد، به خداوند و فرشتگان نزدیک تر هستیم.

پژوهشگر قرآنی حوزه علمیه قزوین، خود برتر بینی را از صفات دیگر ابلیس معرفی کرد و گفت: ابلیس خود برتربین است و این خود برتر بینی باعث عدم سجده شد. اگر ما هم نسبت به دیگران احساس برتری کنیم، گرفتار  می شویم.

این  مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: ابلیس هیچ ارتباطی با خداوند ندارد و از رحمت خداوند رانده شده و دور است  و ما هر چه قدر به رحمت خداوند وصل باشیم امیدوارتر، زنده تر و با نشاط تر هستیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha