جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی قزوین

امام جمعه موقت قزوین گفت: دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی معلوم است، اما این منافقین هستند که دشمن‌ترین دشمنان ملت ایران اسلامی اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین، ظهر امروز پنج‌شنبه 29 آبان ماه، در نشست هفتگی درس اخلاق مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین با بیان این‌که در احادیث جلوه‌های مختلفی از مبارزه با نفس وارد شده است، گفت: شیطان با انسان ده‌ها نوع دشمنی دارد و سوگند یاد کرده که پای دشمنی‌اش می‌ایستد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که دشمن‌ترین دشمنان شما نفس شماست، افزود: دشمن‌ترین دشمنان ما در ایران اسلامی منافقین هستند که با دشمن رفاقت کرده و دوست را برای ما دشمن جلوه می‌دهند و حس و حال مبارزه را از ما می‌گیرند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که منافقین راه را برای دشمن باز می‌کنند، ابراز داشت: دشمنی آمریکا و اسرائیل معلوم است، اما این منافقین هستند که راه را برای شیطان هموار می‌کنند همانند وقت اعدام شیخ فضل الله نوری که برخی نماز خوان‌ها، پای چوبه دار او خوشحالی می کردند و دست می‌زدند.

*رضای خدا در رضای اهل بیت(ع) است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های قزوین، شرط اصلی حضور در راه حق را رضای خدا دانست و گفت: رضای خدا، رضای اهل بیت(ع) است، هرکسی که شرایط را داشته باشد می‌تواند مبلغ دین باشد و با امام حسین(ع) در میدان نبرد همراهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که هرکسی که به ‌دنبال خشنودی خدا باشد، به وظیفه عمل کرده است اظهار داشت: ناراحتی مردم مهم نیست مهم این‌است که خدای ما ناراحت نشود در رضای خدا خشم دشمن وجود دارد.

وی در ادامه افزود: وقتی یزید به آن منبری دستور داد خطبه بخواند و او هم شروع به خطبه خواندن کرد، فرمودند "وای بر تو که خشنودی مخلوقین را با خشنودی خدا معامله می‌کنی، جایگاه تو در آتش جهنم است".

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به جایگاه آمران به معروف، گفت: کسی که امر به معروف می‌کند و نهی از منکر می کند،از عمر با برکتی برخوردار شده و رزق و روزیش زیاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان یادآور شد: امام حسین(ع) در روز عاشورا، عمر سعد را وقتی فرا می‌خواند مذاکره نمی‌کند، بلکه امر و نهی می‌کند، هرکس خشنودی مردم را در مقابل خشم خدا انتخاب کند، آنهایی هم که ستایشش می‌کنند، ذم کننده او می‌شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha