دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباسی قزوین

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با ذکر این نکته که کتابخوانی باعث ایجاد رابطه با نویسندگان و عالمان می شود، کشف حقیقت را مهم ترین هدف کتابخوانی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: روح، نیاز به تغذیه دارد و کتاب بهتراین غذای روح است، یعنی زمانی که ما روح خود را تسلیم حقایق می کنیم، راه سعادت را پیدا خواهیم کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین، تبیین مباحث معرفتی و خداشناسی را در دستیابی به سعادت بسیار موثر دانست و ادامه داد: قرآن مهم ترین کتابی است که در آن خداوند اهداف و اصول خلقت را بصورت مکتوب در اختیار انسان قرار داده و پیامبر(ص) آن را تبلیغ کرده است.

وی عنوان کرد: امام علی (ع) می فرماید "علم را با نوشتن زنجیر کنید". موقعی که علم را می نویسیم آن را زنجیر کرده ایم و این گونه دیگر از خاطره انسان نمی رود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: هر مقدار با کتاب و کتابخوانی انس داشته باشیم، راه سعادت را بهتر پیدا می کنیم، البته باید به مطالعه کتاب های مفید و سودمند بپردازیم

این استاد حوزه با اشاره به وظیفه نویسندگان، گفت: نویسندگان باید مکتوبات خود را از قرآن، منابع صد در صد صحیح و علومی که برای بشریت نافع است، اخذ کنند. 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: اگر افراد جامعه با نیت کشف حقیقت، به سراغ مطالعه کتاب ها بروند، خداوند هم آنها را هدایت می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha