دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله دین پرور

حوزه/ مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان این که روحانیون باید برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در کشور تبلیغ کنند گفت: در کشور ما برای برخی موارد مانند پفک و غیره تبلیغات بسیاری می‌شود و در گوشه گوشه شهر این تبلیغات را می‌بینیم درحالی‌که برای کتابخوانی تبلیغاتی در این سطح صورت نمی‌گیرد.

آیت الله دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که مسئله کتاب و کتابخوانی و توجه به علم و دانش چیزی است که  اسلام به آن قسم خورده است اظهار کرد: مسلمانان باید همواره نسبت به مطالعه کتاب و کسب علم و آگاهی تلاش کنند.

وی بیان کرد: آمار مطالعه در ایران بسیار پایین بوده و در شان ملت ایران نیست و مسئولان فرهنگی باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند تا مطالعه به یک فرهنگی عمومی تبدیل شود.

مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح کرد: مردم ایران باید برای کسب علم و دانش تلاش کنند و آگاهی خود را افزایش دهند و بدانند اگر از کتاب دور باشند کشور روند نزولی خواهد داشت و در پیشرفت عقب می مانند.

وی با بیان این که در قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) به علم‌آموزی بسیار تاکید شده است گفت: در بحارالانوار روایات متعددی در مورد کسب علم و دانش داریم و یکی از وظایف مسلمانان علم‌آموزی که رکنش همان مطالعه است معرفی شده است.

آیت الله دین پرور با اشاره به این که روحانیون باید برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در کشور تبلیغ کنند افزود: در کشور ما برای برخی موارد مانند پفک و غیره تبلیغات بسیاری می‌شود و گوشه گوشه شهر این تبلیغات را می‌بینیم درحالی‌که برای کتاب‌خوانی تبلیغاتی در این سطح صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان این که سالیانه کتاب‌های تکراری بیشماری در کشور منتشر می‌شود ابراز داشت: در هنگام دادن مجوز به انتشار کتاب باید دقت کافی صورت بگیرد و کتاب‌هایی منتشر شوند که ارزشمند باشند.

مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: نویسندگان برای انتشار کتاب باید سعی خود را بکنند که از نظر کیفی کتاب خوبی را منتشر کنند و با تولید کتاب‌های ارزشی سعی کنند به پیشرفت جامعه کمک کنند.

وی ضمن سفارش جوانان به مطالعه قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد: قرآن و نهج‌البلاغه ذخایر عظیم معرفتی هستند و جوانان باید مطالعه کتاب‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و کتاب‌های احادیث را در اولویت مطالعه خود قرار دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha